علم کاربردی و علم تخصصی مبنای رشدوپیشرفت جوامع

مشهد (پانا) - پنجمین همایش شیمی پژوهان جوان به صورت استانی با درخشش ۱۲ دانش آموز برگزار شد

کد مطلب: ۹۱۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
علم کاربردی و علم تخصصی مبنای رشدوپیشرفت جوامع

در این مسابقات ناحیه سه مشهد میزبان ۲۵۰دانش آموز بود.دراین همایش یکروزه دانش آموزان همزمان باشرکت درمسابقات ،درچهار کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری بهره بردند.

صابری معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش در جمع شرکت کنندگان در این همایش با اعلام اینکه برای چندمین سال متوالی است که این مسابقات برگزار می‌شود، گفت امروزه علم در دو بخش به شدت رو به پیشرفت است نقش کاربردی و نقش تخصصی علم .هر علمی که بتواند جنبه های کاربردی را تقویت کند در جامعه ارزش دارد. همچنین دانشی که جنبه های تخصصی آینده را تامین نماید، حائز توجه و اهمیت می باشد.

وی از حضور حداکثری و با اشتیاق دانش آموزان از برگزاری همایش شیمی پژوهان جوان واستفاده مفید فایده از کارگاه ها ابراز خرسندی کرد و افزود دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند.انتظار ما از جامعه جوانان این است که بزرگان را الگو و توانمندی های ایشان را سرمشق خود قرار دهند.

درسنی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳مشهد نیز در جمع دانش آموزان شرکت کننده در پنجمین همایش شیمی پژوهان جوان ضمن تقدیر از زحمات مدارس مجری (هاشمی‌نژاد ،مبین، ام البنین(س) ،پژوهش سرای ملاصدرا و دبیرستان فرزانگان۳)افزود: شور و اشتیاق دانش آموزان انگیزه‌ای مضاعف برای برگزاری این همایش ایجاد کرد .

برگزارکنندگان این همایش در سطح استان با طراحی پوستر، سایت و ثبت نام توانستند بالغ بر ۲۰۰نفر از دانش‌آموزان سراسراستان را در این مسابقات گرد هم آورند. در این روز دانش آموزان در کارگاه ها شرکت کرده و آزمایشات جالب و جذاب شیمی را از نزدیک دیدند و از حضور اساتید کشوری بهره کافی را بردند. وی با تاکید بر اهمیت خاص علوم پایه در زندگی،افزود ساختار ذهن دانش آموزان آمادگی لازم برای رشد و ارتقا و تعالی را داردودراین بین وظیفه مربیان است که بافراهم آوردن شرایط مناسب ،بسترلازم رابرای شکوفانمودن استعدادهاوبالندگی اندیشه دانش آموزان فراهم آورند.

لازم به ذکر است در آیین اختتامیه پنجمین همایش شیمی پژوهان جوان از دوازده دانش آموز برگزیده تقدیر به عمل آمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار