کتاب مهارت‌آموزی دانش‌آموزان طیف اتیسم تالیف شد

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد کتاب مهارت‌آموزی ویژه دانش‌آموزان طیف اتیسم برای اولین بار در سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور تالیف و در اختیار مدارس استثنایی کشور قرار گرفته است.

کد مطلب: ۹۰۹۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کتاب مهارت‌آموزی دانش‌آموزان طیف اتیسم تالیف شد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، محسن غفوریان گفت: «یکی از مهم­ترین وظایف آموزش و پرورش استثنایی کمک به جامعه‌­پذیری دانش‌آموزان طیف اتیسم است. هدف اصلی تدریس مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان با اختلال طیف اتیسم در دوره ابتدایی، کسب مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگر افراد جامعه است تا بتوانند رفتار خود را با الگوهای رفتاری و هنجارهای جامعه تطبیق دهند.»

او افزود: «این کتاب‌ها براساس نیاز کودکان طیف اتیسم و برای افزایش مهارت­‌های خودیاری، ارتباطی و تعاملی و براساس حمایت بصری از این گروه از دانش‌آموزان تدوین شده است. کتاب مهارت‌آموزی در ۸ جلد برای دانش‌آموزان با اختلال طیف اتیسم دوره ابتدایی که ۳ جلد ویژه پایه اول و ۵ جلد آن از پایه دوم تا ششم تدوین شده است. همه مهارت‌های مطرح شده به صورت تصویری و با رعایت ویژگی‌ها و خصوصیات دانش‌آموزان طیف اتیسم طراحی شده است.»

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: «در این کتاب بیش از ۲۰۰۰ تصویر طراحی و تصویرگری شده است. در این برنامه درسی سعی شده تا زمینه‌های تربیت فردی و اجتماعی کودکان و دانش‌آموزان را در بستر عناصر و عرصه‌های برنامه درسی ملی انطباقی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مبتنی با رویکرد استقلال و خوداتکایی فراهم آورد. مشارکت خانواده‌ها در آموزش از مهمترین ویژگی‌های این کتاب‌ها است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار