زاخارووا: آمریکا به دنبال بهانه برای تشدید تنش با ایران است

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا با متهم کردن ایران به قتل حدود 600 سرباز این کشور در عراق به دنبال بهانه برای تشدید تنش ها در روابط با تهران است.

کد مطلب: ۹۰۵۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
زاخارووا: آمریکا به دنبال بهانه برای تشدید تنش با ایران است

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما از اظهارات برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران که مدعی شده، تهران مسئول قتل 600 سرباز آمریکایی در عراق است، حیرت زده شدیم.
وی ادامه داد: ما هیچ خبری از درگیری مسلحانه میان نیروهای آمریکایی و ایرانی در خاک عراق نشنیده ایم به همین دلیل شرکای ما در واشنگتن باید توضیح دهند که منظورشان از شرکت ایران در قتل سربازان این کشور چیست؟.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: ما این واقعیت را درک می کنیم که روحیه ضدایرانی در آمریکا به بالاترین حد ممکن رسیده است، اما این اظهارات باید پایه و اساس داشته باشد و (مقامهای آمریکایی) پاسخگوی سخنان خود باشند.
وی افزود: ما گمان می کنیم که واشنگتن سعی دارد به هر بهانه ای، تنش بیشتر با ایران را توجیه کند.
زاخارووا گفت: می خواهیم (طرف آمریکایی را) از این گونه اقدامات برحذر داریم زیرا پیامدهای فاجعه باری برای منطقه خاورمیانه که بدون آن هم در شرایط پرتنش قرار دارد، به همراه دارد.
زاخارووا این پرسش را مطرح کرد که آمریکا خود در عراق چکار می کرد و به چه دلیل در سال 2003 به این کشور حمله و عملا این کشور را به ویرانه تبدیل کرد.
وی افزود: صدها هزار عراقی بر اثر اشغال کشورشان توسط آمریکا کشته شدند هرچند که رقم دقیقی در این مورد وجود ندارد و هیچکس از کشته شدگان عراقی آمارگیری نکرده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: مداخله نظامی آمریکا در عراق در تاریخ به عنوان نقض قوانین بین المللی و اقدام تبهکارانه ثبت شده است.
وی افزود: به آمریکا توصیه می کنیم که با تشدید سیاست های خصمانه خود که برای جهان مشکل می آفریند، به دنبال بهانه برای مناقشه جدید نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار