شفر: تیم من فردا با قلب خودش بازی می‌کند

تهران (پانا) - سرمربی استقلال تهران از آمادگی بالای تیمش برای حضور در دربی 9 شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۴۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
شفر:  تیم من فردا با قلب خودش بازی می‌کند

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، استقلال و پرسپولیس فردا (شنبه) در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر و داربی ۸۹ به مصاف هم می‌روند. وینفرد شفر، سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: ابتدا سال نو را به شما و خانواده‌تان تبریک می‌گویم و بابت پارسال هم تشکر می‌کنم. همکاری خوبی با هم داشتیم و امیدوارم در سال جدید این همکاری ادامه پیدا کند. سیل چیزی که در رسانه‌هایتان بسیار مهم است و اینطور نیست که تنها در ایران بازتاب داشته باشد. خیلی از رسانه‌های آلمانی مطالبی از رسانه‌های ایرانی برای من می‌فرستند و از من سوال می‌کنند. شما مسئولیت بزرگی در قبال کشورتان دارید.

او افزود: این صحبتی که در مورد رسانه‌ها داشتم درباره رسانه‌های رسمی است نه آن‌هایی که می‌توان با پرداخت پول و یک تماس مطالب را تغییر داد. منظورم رسانه‌هایی هستند که مانند رسانه‌ها در آلمان و انگلیس به صورت رسمی کار می‌کنند.

سرمربی استقلال درباره سیل‌زدگان چند روز اخیر ایران گفت: من، تیمم و همه اعضای کادر پزشکی و فنی بسیار بسیار غمگین هستیم و برای مردمی که درگیر این ماجرا هستند دعا می‌کنیم. این اتفاق سختی برای آن‌هاست.

شفر در ادامه نشست خبری درباره داربی ۸۹ پایتخت بیان کرد: زمانی که شما وارد ورزشگاه آزادی می‌شوید، نوشته که بازی منصفانه انجام دهید و عشق و علاقه به فوتبال را نشان دهید. این برای همه از هواداران تا داور گفته شده است. شما می‌دانید که این بازی یکی از بزرگترین داربی‌های دنیا است و هیچکس در باشگاه ما به دنبال مشکل یا استرس نیست. من هوادارانمان را خوب می‌شناسم و در سه بازی اخیر فقط تیم را حمایت کردند. قطعاً فردا هم برای کسب نتیجه مطلوب پشت ما هستند.

او ادامه داد: با وجود همه مشکلاتی که در سال گذشته داشتیم الان در رتبه دوم جدول هستیم. باید از تیمم تشکر کنم و از هوادارانمان هم تشکر کنم. برای سال جدید باید یک سری مسائل تغییر کند. من برای فصل جدید لیستی دادم و باید از ابتدای فصل آینده قدم‌هایمان را محکم برداریم و بازیکنانی که داریم را حفظ کنیم. در مورد شرایط آب و هوایی همه شما خبر دارید. ما به خاطر همین شرایط در زمین چمن مصنوعی تمرین کردیم که برای بازیکنان حرفه‌ای مناسب نیست. سه بازیکن ما مشکل داشتند و از دکتر نوروزی بابت این قضیه تشکر می‌کنم. امیدوارم در سال جدید همانند پرسپولیس یک زمین تمرین ثابت داشته باشیم. این اتفاق برای انجام یک کار حرفه‌ای لازم است.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: تیم من فردا با قلب خودش بازی می‌کند. همیشه تیم من با قلبش برای هواداران بازی می‌کنند. حضور رسانه‌ها حاکی از اهمیت داربی است و از خارج از ایران هم پیگیر این بازی هستند. ما فردا با ۱۰۰ درصد قدرتمان بازی می‌کنم و با حفظ تمرکز باید برای موفقیت تلاش کنیم. همیشه بازی قبل از داربی اهمیت امتیازی زیادی دارد ولی خود داربی مهم‌تر است. امیدوارم تماشاگران هر دو تیم از بازی لذت ببرند ولی تماشاگران استقلال خوشحال‌تر باشند. امیدوارم بعد از بازی اتفاق خاصی در خیابان‌ها و خارج از ورزشگاه رخ ندهد. من نمی‌خواهم بیشتر از این راجع به حرف‌های دیگر صحبت کنم. این‌ها مشکل من نیست. من عاشق فوتبال هستم و امیدوارم هواداران استقلال در بازی فردا خوشحال‌تر باشند.

شفر در ادامه اظهار کرد: دو نکته را راجع به فوتبال بگویم که ربطی به بازی فردا ندارد. بابت صعود تیم‌ملی امید بسیار خوشحالم و این اتفاق برای فوتبال ایران بسیار خوب است. تبریک ویژه هم به دو بازیکن خودم در تیم‌ملی امید می‌گویم خصوصاً امید که لیدر تیم‌ملی در آن بازی‌ها بود. دوم به آقای کولینا خوش‌آمد می‌گویم. من چندین بازی در جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی ۲۰۰۲ با هم بودیم، خوش‌آمد می‌گویم و امیدوارم حضورش در ایران به داوری فوتبال ایران کمک کند.

او درباره مشکلاتی که استقلال پیش از داربی با آن مواجه بود، توضیح داد: این درست است که زمینی که ما به خاطر بارندگی داشتیم، برای تمرین خوب نبود و بعد از چند دقیقه بازیکنان در عضله دچار مشکل می‌شدند. زمین شماره دو ورزشگاه آزادی هم خوب نبود ولی درباره این مسائل الان نمی‌خواهم صحبت کنم. ما ابتدا می‌خواهیم بازی را کنترل کنیم و هر دو تیم می‌خواهند برنده باشند. پرسپولیس از ما ۷ امتیاز جلوتر بود و اکنون اختلاف به ۲ امتیاز رسیده ست. کنترل فضای ورزشگاه بسیار مهم است و به آن‌ها گفتم نباید با داور صحبت کنند. زمانی که نزدیک محوطه جریمه ما می‌شوند باید مواظب باشیم زیرا آن‌ها در نزدیکی محوطه جریمه خطرناک هستند.

سرمربی استقلال درباره حواشی‌ای که در چند روز اخیر بین منشأ و پرسپولیس اتفاق افتاد، بیان کرد: منشأ بازیکن بسیار خوبی است و ما بازیکن بد در تیممان نداریم. مشخص است که انگیزه بالایی در بازی فردا دارد. موقعی که بحث درباره حضور در استقلال وجود داشت، نمی‌دانستیم هواداران چه واکنشی نسبت به حضور منشأ در استقلال دارند اما الان آن‌ها رابطه خوبی با هم دارند. من و دروازه‌بان تیم پرسپولیس در بازی تیم‌ملی امید در کنار هم بودیم و درباره منشأ صحبت کردیم و او گفت که منشأ مهاجم خوبی است.

شفر در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است داربی فردا مانند داربی قبل کسل‌کننده از آب در بیاید، گفت: داربی نه فقط در ایران بلکه در کشورهای دیگر مانند آلمان و بازی شالکه و دورتموند یا ایتالیا بین میلان و اینتر بازی‌ای است که باید برنده شوید. در داربی اول ما باختیم روی یک ضربه پنالتی و با این که در ادامه خوب بازی کردیم نتوانستیم برنده باشیم. سبک بازی ما این است که خوب بازی کنیم و به دنبال فوتبال روی توپ‌های بلند نیستیم. می‌خواهیم یک ضرب، دو ضرب بازی کنیم و با این سبک است که می‌توانید در بازی‌های بزرگ برنده شوید. ما برای رسیدن به ۳ امتیاز بازی فوتبال خودمان را بازی می‌کنیم و به دنبال ارسال پاس‌های بلند برای منشأ و تبریزی نیستیم. ما باید شرایط را فراهم کنیم که برای مهاجمان موقعیت ایجاد کنیم و به گل برسیم تا ۳ امتیاز بازی را کسب کنیم. ما به این شکل بازی نمی‌کنیم که دروازه‌بان توپ‌های بلند برای مهاجمان ارسال کند تا به گل برسیم.

او همچنین درباره شرایط روانی بازیکنان در جریان داربی، پس از این که به همهمه در سالن کنفرانس خبری اعتراض کوچکی کرد، توضیح داد: ما ترکیب خوبی از بازیکنان باتجربه مانند رحمتی، منتظری و حیدری داریم و ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه مانند کریمی نیز داریم. سه بازیکن خارجی جذب کردیم که البته منشأ دیگر خود یک بازیکن ایرانی است. آن‌ها می‌دانند که چه کار باید بکنند. می‌دانند که نباید به داور فشار بیاورند. بازیکنان باید با ذهن باز به زمین بروند و کاری که باید را انجام دهند و با کمک هواداران به پیروزی برسند.

سرمربی استقلال ادامه داد: اول از همه نباید گل بخوریم و این بسیار مهم است. به خصوص در ۱۰-۱۵ دقیقه ابتدایی و ۲۰ دقیقه پایانی زمان‌هایی است که باید بازی را کنترل کنیم. ما می‌توانیم با سیستم‌های مختلف بازی کنیم ولی باید ببینیم با توجه به جریان بازی به چه چیزی نیاز داریم. ما در چند روز اخیر بازی‌های مختلف پرسپولیس را دیدیم ولی مهم این است که سیستم خودمان را پیاده کنیم و کاری که می‌خواهیم را انجام دهیم.


او همچنین درباره شرایط روانی بازیکنان در جریان داربی، توضیح داد: ما ترکیب خوبی از بازیکنان باتجربه مانند رحمتی، منتظری و حیدری داریم و ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه مانند کریمی نیز داریم. سه بازیکن خارجی جذب کردیم که البته منشأ دیگر خود یک بازیکن ایرانی است. آن‌ها می‌دانند که چه کار باید بکنند. می‌دانند که نباید به داور فشار بیاورند. بازیکنان باید با ذهن باز به زمین بروند و کاری که باید را انجام دهند و با کمک هواداران به پیروزی برسند.

سرمربی استقلال ادامه داد: اول از همه نباید گل بخوریم و این بسیار مهم است. به خصوص در ۱۰-۱۵ دقیقه ابتدایی و ۲۰ دقیقه پایانی زمان‌هایی است که باید بازی را کنترل کنیم. ما می‌توانیم با سیستم‌های مختلف بازی کنیم ولی باید ببینیم با توجه به جریان بازی به چه چیزی نیاز داریم. ما در چند روز اخیر بازی‌های مختلف پرسپولیس را دیدیم ولی مهم این است که سیستم خودمان را پیاده کنیم و کاری که می‌خواهیم را انجام دهیم.

شفر درباره داوری داربی و اعتراضی که دو تیم نسبت به انتخاب خورشیدی داشتند، اظهار کرد: اول بگویید که چرا پرسپولیس به انتخاب خورشیدی اعتراض دارد؟ این صحبتی که مطرح می‌کند پیغام بدی به داور است. ایران سابقه خوبی در داوری دارد و در فینال المپیک و جام جهانی حضور داشتند. در آلمان در بازی بین بایرن و دورتموند نمی‌گویند که داور از دانمارک بیاوریم. داور بازی تراکتور باید دژاگه را اخراج می‌کرد اما حالا اخراج نکرده و کاری از دست ما بر نمی‌آید. ما باید به داوران کمک کنیم و در تایلند نیز گاهی داور از ژاپن و کره‌جنوبی می‌آمد اما شرایط این جا فرق می‌کند. این صحبت‌ها و اشاره به اشتباه داوران باعث ناراحتی هواداران می‌شود، داور کامپیوتر نیست. کولینا می‌تواند به داوران ما کمک کند و در آینده نیز مارکوس مرگو دیگران می‌توانند به ما کمک کنند و ما کاری به پرسپولیس نداریم و کار خود را انجام می‌دهیم. فکر می‌کنید اگر علیه داور صحبت کنید داور بهتر می‌شود؟ من ۵۰ سال که در فوتبال حضور دارم و ممکن است هرکسی اشتباه کند و هیچ داوری عمداً اشتباه نمی‌کند. شما باید به داوران کمک کنید. اتفاقاتی که راجع به اعتراض به داور بازی رخ داده، من را به یاد بازی استقلال و سپاهان می‌اندازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار