رئیس شورای شهر سمنان:

کمربند سبز در مسیر سرخه، سمنان، مهدی‌شهر و شهمیرزاد ایجاد می‌شود

سمنان (پانا) - رئیس شورای سبز سمنان از ایجاد کمربند سبز در مسیر سرخه، سمنان، مهدی‌شهر و شهمیرزاد خبر داد و گفت: تعامل با شهرداران این مناطق می‌تواند فرصتی برای گردشگری و سرمایه‌گذاری فراهم کند.

کد مطلب: ۸۹۹۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کمربند سبز در مسیر سرخه، سمنان، مهدی‌شهر و شهمیرزاد ایجاد می‌شود

سیدمسعود سیادتی رئیس شورای سبز سمنان، در جلسه‌ای که با حضور شهرداران و اعضای شوراهای شهر سرخه، سمنان، مهدی‌شهر، درجزین و شهمیرزاد از ایجاد فضای سبز مناسب در مسیر کمربندی پنج شهر استان خبر داد و ابراز داشت: وجود اهداف مشترک بین شهرداران و تعامل با یکدیگر می‌تواند زمینه سازندگی، گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های افزون‌تر را در استان فراهم کند.

وی ضمن بیان اینکه امروز تحقق اهداف گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع پاک برای توسعه پایدار در شهرها مستلزم برنامه‌ریزی جامع و دقیق است، اضافه کرد: استان سمنان علیرغم برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و فرصت سرمایه‌گذاری هنوز نتوانسته سهم لازم در این بازار را کسب کند که این مهم می‌طلبد تا زمینه‌های لازم برای توریست پذیری منطقه فراهم کنیم.

رئیس شورای شهر سمنان بابیان اینکه خوشبختانه در شورای شهر سمنان و شورای شهرهای اطراف، خودنگری وجود ندارد، ابراز داشت: درجزین دارای بهترین استعداد برای سرمایه‌گذاری جاده‌ای است که می‌توان با توسعه آن و شهرهای اطراف، سمنان را به قطب بزرگ گردشگری تبدیل کرد.

سیادتی بابیان اینکه مشارکت بخش‌های خصوصی و شهروندان در رفع نیاز گردشگران باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد، تصریح کرد: قطعاً با اجرای این طرح نقش مهمی در افزایش ماندگاری و رضایت گردشگران و شهروندان خواهیم داشت

شهردار سمنان نیز در این جلسه بابیان اینکه ایجاد کمربند سبز مطرح و مورد استقبال قرارگرفته است، ابراز داشت: امیدواریم با حمایت و تخصیص اعتبارات لازم این طرح به طور ویژه به سرانجام رسیده و سمنان به‌عنوان پایلوت در سراسر کشور مطرح شود.

ناظم رضوی این طرح را بسیار مثبت و قابل‌بررسی خواند و تصریح کرد: در این طرح کمربندی سرخه، سمنان، درجزین، مهدی‌شهر، شهمیرزاد واکاوی و در صورت نیاز در مکان‌های بایر و خالی از درخت و درختچه انواع درختان مناسب با آب‌وهوای آن منطقه کاشته می‌شود.

وی بابیان اینکه در بودجه سال آینده شهرداری سمنان شش میلیارد ریال برای پساب آب جنوب شهر و انتقال آن به مخازن سیستم پارک‌ها اختصاص داده‌شده است، اضافه کرد: می‌کوشیم تا نازیبایی‌ها و توقف‌گاه‌های شهری و استراحتگاه‌های مسافران با نوار سبز و آرامش دهنده جایگزین شود تا گردشگران سمنان را به‌عنوان یک مقصد گردشگری بشناسند.

در این جلسه شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای سرخه، مهدی‌شهر، درجزین و شهمیرزاد به بررسی این طرح پرداخته و نقطه نظرات خود را برای جمع‌بندی نهایی و تأمین منابع آبی بیان و نام رویش سبز را برای این طرح انتخاب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار