مراسم زنگ نمادین جشنواره پروین اعتصامی در مدرسه پروین اعتصامی تبریز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: پروین اعتصامی نماد و سمبل زن تحول گرا و تحول آفرین است

تبریز (پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، پروین اعتصامی نماد و سمبل زن تحول گرا و تحول آفرین عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۹۹۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: پروین اعتصامی نماد و سمبل زن تحول گرا و تحول آفرین است

محمد محمدپور در مراسم زنگ نمادین جشنواره پروین اعتصامی در مدرسه پروین اعتصامی ناحیه 3 تبریز گفت: پروین اعتصامی بلند آوازترین شاعر این خطه و نماد و سمبل زن تحول گرا و تحول آفرین است.

وی ادامه داد: ابعاد شخصیتی پروین اعتصامی، همه مردان و زنان شیفته فرهنگ و هنر جهان را در مقابلش به تعظیم وا می دارد و اثر بی نظیرش در شعر و ادب فارسی در فرامرز های ایران، طرفدار دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جشنواره پروین اعتصامی گفت: اگر بخواهیم نسل های امروز به آینده فرهنگ و هنر کشور امیدوارتر شوند و اگر بخواهیم در جهان تاثیرگذار باشیم باید تمام بزرگانی را که اثر ارزشمند ادبی و هنری از خود به جا گذاشته اند را تکریم کنیم.

محمدپور با بیان این که به واکاوی ثروت های فرهنگی خودمان احتیاج داریم، گفت: ما باید ذخایر فرهنگی که عشق و برکت و آفرینش را به ارمغان می آورد را بشناسیم و ابعاد شخصیتی آن ها را تبیین کنیم.

وی با تاکید بر کارهای دسته جمعی گفت: نوجوانان و جوانان باید در مدرسه و خانواده تکریم بزرگان را یاد بگیرند که این احترام به بزرگان از مشخصه بارز کشور اسلامی ایران است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز نیز در این مراسم گفت: پروین اعتصامی در 35 سال زندگی خود، بیشترین اثر و معروف ترین اثرهای ادبی را خلق کرده است و از خود به یادگار گذاشته است.

معراج پیری ادامه داد: اعتصامی متولد تبریز و یکی از معروف ترین شاعران زن ایرانی است و از کودکی زبان های انگلیسی و عربی را نزد پدرش آموخته است.

وی خطاب به دانش آموزان ادامه داد: شما نیز باید دنباله رو چنین افرادی باشد وسعی کنید به زبان عربی و انگلیسی مسلط باشید و در تمامی زمینه ها اعم از علم و اخلاق و دین داری نمونه باشید.

جشنواره بین المللی پروین اعتصامی به همت انجمن ادبی تبریز و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، بنیاد پژوهشی شهریار، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه تبریز در روزهای ٢٤ و ٢٥ اسفند در سالن پتروشیمی تبریز برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار