‍شهردار خوی:

بیش از ۸ میلیارد ریال اعتبار برای انجام مطالعات جامع شهری خوی در سال 98 اختصاص یافت

ا‍رومیه (پانا)- شهردار خوی از اختصاص بیش از ۸ میلیارد ریال اعتبار برای انجام مطالعات جامع شهری در سال 98 خبرداد.

کد مطلب: ۸۹۸۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۸ میلیارد ریال اعتبار برای انجام مطالعات جامع شهری خوی در سال 98 اختصاص یافت

محرم اکبرزاده طی سالهای اخیر توجه ویژه ای از سوی شهرداری به مطالعات جامع در حوزه های مختلف شکل گرفته و برای سال ۹۸نیز اعتباری بالغ بر ۸میلیارد و ۵۰۹میلیون ریال برای این بخش پیش بینی شده است.

شهردار خوی افزود: طرح جامع ترافیکی ، طرح تفصیلی شهر ، سیما و منظر شهری، مطالعات و ساماندهی محورهای ورودی، مطالعات طراحی جداره های گذرگاه های اصلی شهر، مطالعات ویژه بلوارچمران و میادین ولیعصر و شیخ نوایی، مطالعات طرح الحاق ۴ منطقه از اراضی حریم به محدوده قانونی شهر در کنار سایر موارد مطالعاتی هستند که در بخش مطالعات بودجه سال ۹۸ شهرداری مد نظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: طرح جامع ترافیک شهری در مراحل پایانی مطالعه بوده و طی ماه های اول سال ۹۸ پس از تصویب نهایی اجرایی می شود.

شهردار خوی با تشریح پروژه های مطالعاتی شهرداری در سال ۹۸ اظهار کرد: نگاه تخصصی به مسائل مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت های علمی دانش آموختگان عرصه دانشگاهی می تواند به توسعه متوازن و خارج ساختن شهر از فضای تک هسته ای و رفع مشکلات متعدد در حوزه های ترافیک، شهرسازی، ساخت و ساز ها و بسیاری از معضلات منجرشود.

وی تصریح کرد: رشد عمرانی و توسعه همه جانبه شهری با ویژگیهای کم نظیری همچون شهر خوی می تواند با انجام مطالعات دقیق در حوزه های مختلف صورت بگیرد و تدوین چشم انداز ۵ ساله شهرداری نیز از مهمترین گام های تاثیر گذار در رسیدن به این نگاه علمی است که تلاش می کنیم در کنار مطالعات جامع در بخش های مختلف، سند چشم انداز شهرداری خوی را نیز به اتمام رسانده و بر اساس این سند مسیر متفاوت در سالهای آتی برای شهرداری شاهد باشیم.

اکبرزاده ادامه داد: نصب تمامی تابلوهای راهنمای معرف، ترافیکی و علائم راهنمائی، ابعاد، رنگ، نوع و نصب تمامی تابلوها بر اساس معیارهای به روز و فنی منطبق بر طرح مطالعاتی جامع ترافیک تعیین شده و حتی خط کشی معابر سطح شهر نیز طبق ضوابط این مطالعات انجام خواهد شد.

وی افزود: طرح تفصیلی یکی از مهمترین مطالعات حوزه شهرسازی و در واقع زیر بنای توسعه شهری است و مطالعات طرح تفصیلی شهر خوی در حال حاضر از سوی مشاور در دست انجام و در سال ۹۸این مطالعات نیز به اتمام رسیده و در واقع سال۹۸مهمترین سندهای مطالعاتی شهر خوی تکمیل و اجرایی می شوند.

شهردار خوی با بیان اینکه برای اتمام مطالعات طرح تفصیلی در بخش مطالعات شهری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است اظهار کرد:برای مطالعات ساماندهی محورهای ورودی شهری یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال، مطالعه بلوار چمران و میادین ولیعصر و شیخ نوایی اعتبار ۸۰۰میلیون ریال، بمنظور مطالعات طراحی جداره گذرگاه های اصلی شهر ۷۰۰میلیون ریال،مطالعه جامع ترافیکی نیز در سال ۹۸ یک میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال، برای مطالعات طرح الحاقی ۴منطقه از اراضی حریم به محدوده قانونی شهر اعتبار یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و برای سایر مطالعات نیز جمعا اعتبار ۳میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار