قرآن و الگو و پایه زندگی در کشور های اسلامی است

شیراز (پانا)_ معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 2 شیراز در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن و عترت به راهنمای زندگی انسانها یعنی قرآن اشاره کرد.

کد مطلب: ۸۹۷۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
قرآن و الگو و  پایه زندگی در کشور های اسلامی است

بانشی گفت : الگو رفتاری و شخصیتی تمام افراد در کشور های اسلامی قران کریم است و با پیروی از دستورات قران برنامه راهبردی زندگی را پیش میبرند و مفسران به بهترین نحو جزییات را برایمان تفسیر میکنند و مارا از زیبایی های قران اگاه میکنند .

وی افزود : ادبیات فارسی و شاعران فارسی زبان به زیبایی از آیات قران به طور مسقتیم و غیر مسقیم در آثار خود استفاده کرده اند. برای مثال شاهنامه فروسی که یک داستان اسطوره ای است اما حدود یک سوم آیات قرآن را در نظم بیان کرده است و همچین مثنوی معنوی مولانا که حدود دو سوم آیات قرآن را به شکل غیر مسقیم و گاها خود آیات را به کار برده است .

وی تاکید کرد : دانش آموران باید همواره به 6 محور اساسی دقت فرمایند اول از همه توحید :نگاه توحیدی باعث استحکام و انسجام زندگی فردی و اجتماعی میشود. دوم:عبادت است انسانها باید بندگی خدا انجام دهند . سوم تقوا : باید انسانهان ها تقوا پیشه کننده و حلال و حرام های خدا را رعایت کنند. چهارم اخلاق است : باید رفتار ها و برخورد هایمان برگرفته از الگو های قرانی باشد.پنجم خدمت: قران بهترین و روشن ترین نمونه برای خدمتگزاران است . و در (اخر خلود فی الجنت) است که باعث رستگاری و سعادت میشود.

بانشی ادامه داد :دانش اموزان در سن نوجوانی میتوانند با مطالعه قرآن و انس گرفتن راه روشن خود را پیدا کرده و از گمراهی های احتمالی در امان باشند.

خبر نگار : کیمیا موحد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار