فرماندار شهرستان شمیرانات: نباید به جوانان امر و نهی کنیم

تهران (پانا) - فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: تا زمانی که ما مسئولان در ایجاد فضای اشتغال و اوقات فراغت جوانان موفق عمل نکرده ایم، نباید به آنها امر و نهی کنیم.

کد مطلب: ۸۹۶۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار شهرستان شمیرانات: نباید به جوانان امر و نهی کنیم

به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شمیرانات سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات در جلسه امور ساماندهی جوانان شمیرانات اظهار داشت: سبک زندگی و مطالبات اجتماعی جوانان نسل امروز تغییر کرده و مسئولان تنها باید با فراهم سازی شرایط مناسب برای گذراندن اوقات فراغت جوانان، تفریحات آنها را کنترل و از انحرافشان به راه های ناسالم جلوگیری کنند.
فرماندار شمیرانات گفت: در بسیاری از سیاست گذاری های کلان ملی کمتر توجهی به نیازهای اساسی جوان شده است.
وی ضمن بیان اینکه اساسی ترین مشکل امروز ما در حوزه جوانان اشتغال است ابراز کرد: متاسفانه قشر عظیمی از جوانان کشور که اکثریت آنها تحصیل کرده نیز هستند نتوانسته اند وارد فضای کار شوند چرا که در شرایط امروز کشور نمی توان با سرمایه های اندک کسب و کاری راه اندازی کرد.
این مقام مسئول تاکید کرد: بحران ایجاد اشتغال در شمیرانات بسیار چشمگیرتر است، چرا که در این شهرستان علاوه بر کمبود فضای جغرافیایی، با هزینه های بالای زمین و اجاره مغازه ها نیز مواجه هستیم.
نماینده عالی دولت در شمیرانات تصریح کرد: بسیاری از دروسی که جوانان در دانشگاه ها می آموزند در بازار کار جامعه کاربردی نیست و این امر موجب شده تا بسیاری از نیروهای کار جامعه براساس مهارت و تجربه افراد تامین شود و روز به روز آمار بیکاری جوانان افزایش یابد.
شهریور اذعان داشت: درآمد بالای افرادی که در زمینه هایی که تنها مهارت آنها تاثیرگذار است، علاقه و اشتیاق جوانان به تحصیل کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: باید شکاف نسلی و سلایق متفاوت را بپذیریم؛ روشن است امروز باور و هنجارهای اجتماع دست خوش تغییراتی شده اما جوانان ما همواره با اخلاق و آرمانگرا هستند.
فرماندار شمیرانات بیان داشت: علیه جوانان ما سیاه نمایی می شود وگرنه همین جوانان امروز هستند که برای شهادت و ایثار داوطلب می شوند؛ مقصر ما مسئولان هستیم که نمی توانیم نیازهای آنها را تامین کنیم.
به گزارش روابط عمومی معاون امور فرهنگی و جوانان مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز در این جلسه اعلام کرد: تعداد سازمان های مردم نهاد (سمن) و متقاضیان این حوزه در استان بویژه از دولت هشتم و نهم کاهش داشته که باید بررسی و علت یابی شود.
ام البنین گلمحمدی تاکید کرد: مسئولان متولی با فرض بر اینکه مردم مشارکت جو هستند و کاملاً بر تفاوت سازمان های مردم نهاد و خیریه ها آگاهی دارند، هیچگاه در جهت ترویج مشارکت اجتماعی سمن ها اقدام حرفه ای و دقیقی انجام نداده اند که حال توقع سمن های فعال خصوصاً در حوزه جوانان را داشته باشیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: شایسته است اگر انتظار اتفاقی مثبت در مشارکت های مردمی را داریم از طلایه داران این حوزه و جوانان استفاده کنیم.

وی افزود: تاثیرگذاری سمن ها باید برای جوانان آشکار شود؛ جوانان باید برای کسب موفقیت در سازمان های مردم نهاد آگاهی خود در زمینه وظیفه مسئولان و توان خود در پیگیری امور از مسئولان دولتی را افزایش دهند.
معاون امور فرهنگی و جوانان مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ضمن بیان اینکه با فراهم سازی بستری مناسب شاهد افزایش تعداد سمن ها خواهیم بود تاکید کرد: برخی از سازمان های مردم نهاد بدنبال برنامه های نمایشی و کسب منافع مادی و معنوی فردی هستند که آسیبی بسیار جدی تلقی می شود، لذا نظارت، ساماندهی و هدایت سمن ها در مسیر درست بسیار حائز اهمیت است و می تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.
این مقام مسئول یادآور شد: اگر از حوزه اجتماعی که بسترساز فعالیت های سیاسی و امنیتی است غافل نشویم، می توانیم تاثیرات فعالیت های اجتماعی را در مسائل امنیتی کشور نیز به وضوح شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار