معرفی متکدیان دارای بیماری خاص و واگیردار به ۵ بیمارستان‌ پایتخت

تهران (پانا) - استاندار تهران گفت متکدیانی که از بیماری‌های خاص و واگیردار رنج می‌برند، بعد از جمع آوری و شناسایی به تناسب ظرفیت به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند.

کد مطلب: ۸۹۶۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معرفی متکدیان دارای بیماری خاص و واگیردار به ۵ بیمارستان‌ پایتخت

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسنی‌بندپی در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان که با حضور رئیس پلیس پایتخت، معاون سیاسی و اجتماعی و امنیتی و انتظامی استانداری و فرمانداران تهران و شمیرانات برگزار شد؛ با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند گفت: مسئولین موظفند آموزش، رفاه، تامین نیازهای اجتماعی و پرورش کودکان و نوجوانان را جدی بگیرند و هرگونه غفلت، آنها را به سمتی سوق می‌دهد که عامل ناهنجاری می‌شود.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه به طور کلی دو گروه کودکان متکدی و بالغان متکدی وجود دارد اظهار داشت: شناسایی، جمع‌آوری، ساماندهی و نگهداری افراد بالغ به عهده شهرداری و کودکان متکدی به عهده بهزیستی می‌باشد که نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها است و مهمترین دستگاه وزارت بهداشت است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه بیشترین زمان شکل‌گیری فکر و ایده کودک در ۹ سالگی است عنوان کرد؛ اگر ما نتوانیم در این سن زمینه تعلیم و پرورش کودکان را شکل دهیم، منجر به آینده ناخوشایند می‌شود و باید با کمک از متخصصین و تمامی دستگاه ‌ها مسیر تربیت، اجتماع پذیری، رشد و تکامل کودکان را در دست بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه هر یک از دستگاه‌ها را قانون مشخص کرده است و تمامی دستگاه‌ها فعالانه پیگیر این کار هستند.

محسنی بندپی یاد آور شد: متکدیانی که از بیماری‌های خاص و واگیردار رنج می‌برند، بعد از جمع آوری و شناسایی به تناسب ظرفیت به بیمارستان‌های شهدای تجریش، طالقانی، امام حسین (ع)، لقمان حکیم و شهید مدرس معرفی می‌شوند.

وی افزود: جمع آوری متکدیان، شناسایی و جذب کودکان خیابانی با اولویت مناطق محل تردد اتباع خارجی برای کلیه دستگاه‌های عضو مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهر تهران لازم الاجرا است.

استاندار تهران در پایان عنوان داشت: ساماندهی متکدیان تحت مسئولیت فرماندار تهران و با محوریت مجتمع فوریت های اجتماعی شهر تهران است که عملکرد دستگاه‌ها به فرمانداری تهران گزارش می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار