همایش ضرورت نیاز به دین در دنیای امروزی در کرج برگزار شد

البرز (پانا) - همایش استانی ضرورت نیاز به دین دردنیای امروزی ویژه دبیران رشته های دین وزندگی،جامعه شناسی وروانشناسی استان البرز در کانون فرهنگی،تربیتی رشد ناحیه سه کرج برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۶۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش ضرورت نیاز به دین در دنیای امروزی در کرج برگزار شد

در ابتدای این همایش علیا نسب شربیانی،سرگروه درس دین و زندگی آموزش و پرورش استان البرز ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در همایش گزارشی از مجموعه فعالیت های انجام شده بیان نمود .

در ادامه همایش، دکتر رسولی شربیانی با اشاره به نیاز دین در دنیای امروزی و کارکرد شش گانه دین گفت:«نیاز به آرامش درپرتو اتصال با مبدا هستی ازطریق راز ونیاز وعبودیت واقعی حق از مهم ترین نیاز فطری انسان قلمداد کردند.»

وی با اشاره به ظهور عقایدی همچون داروینیسم ،فرویدیسم ،.... در قرون اخیر در غرب، این موضوع را موجب تضعیف بعد معنوی و فاصله گرفتن از متافیزیک وامور غیبی دانست.

آقای دکتررسولی دربخش دیگر سخنان خود به تفاوتهای انسان سکولار و انسان دیندار اشاره کرد و گفت:«انسان سکولار فقط به کارکرد آرام بخش بودن دین وتلقین مثبت اعتقاد دارد ودین را امر قدسی نمیداند وبه متافیزیک وعالم غیب باور واعتقاد قلبی ندارددرحالیکه دیندار واقعی ،ارامش به دست امده از مناسک وشعائر دینی را نتیجه ارتباط با عالم قدسی وعالم جبروت ونتیجه امدادهای غیبی می داند.»

در ادامه این همایش دکتر صفدری در رابطه با آسیب های تکنولوژی وانسان تک ساحتی محصور در تکنولوژی سخنانی بیان کرد و گفت:« فناوری های تعاملی مانند شبکه های اجتماعی مختلف به تدریج تبدیل به بخشی از وجود فرد و اجتماع می شوند،آنچنان که جدایی آنها از فرد ناممکن می نماید.»

وی آموزش سواد مجازی را امری مهم عنوان کرد و افزود:«چارۀ اصلی در بازگشت به طبیعت، انس با هنر، استفاده از دین و معنویت و افزایش روابط انسانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار