معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی:ظرفیت های سینمای اصفهان هنوز کشف نشده است

اصفهان (پانا) - لوکیشن هایی در اصفهان وجود دارد که می تواند در سینما بسیار مورد توجه قرار گیرد لذا ظرفیت های سینمای اصفهان هنوز کشف نشده است.

کد مطلب: ۸۹۵۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی:ظرفیت های سینمای اصفهان هنوز کشف نشده است

نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان موجب رونق اقتصاد سینما در اصفهان می‌شود و می تواند رویاهای هنرمندان اصفهان را به حقیقت نزدیک کند.

در آستانه آغاز نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان نشست مطبوعاتی این نمایشگاه با حضور اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

رضا روحانی، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، به ادامه این نمایشگاه در سال آتی اشاره و اظهار کرد: سال آینده نمایشگاه توسعه یافته تر و به صورت ملی برگزار می شود، تجربه نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، زمینه برنامه ریزی نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان در سالهای آتی خواهد بود

وی پیرامون سیاست برپایی این رویداد گفت: این نمایشگاه در راستای سند توسعه سینمای اصفهان که در مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تدوین و برای فعالتر شدن اقتصاد سینما برنامه ریزی شد. به سینما در جهان به چشم حوزه خلق ثروت نگاه می شود این در حالی است که در طول تاریخ رکن اساسی اقتصاد اصفهان کشاورزی بود. اما اینک و در ایام خشکسالی نمی توان به آن به عنوان صنعت اصلی متصور شد. از سوی دیگر آلودگی هوای اصفهان مشکلی مهم است و نمی شود به صنایع آلوده کننده دل خوش کرد.

این عضو شورای سیاست گذاری نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان در ادامه افزود: به نظر می رسد بهترین شیوه برای به گردش در آمدن چرخه اقتصادی صنایع خلاق است که به طور جدی امروز به آن توجه می شود. از گذشته ارتباط هنر و صنعت وجود داشته که در دوران کنونی کمی مغفول مانده و از پویایی خارج شده است. هنوز ظرفیت های اصفهان در حوزه سینما مشخص نشده و این مهم سبب مهاجرت هنرمندان می شود و هنرمندان به دنبال عرصه های جدید در خارج از اصفهان می گردند.

وی این نمایشگاه را راهی برای شناخت ظرفیت های سینمای اصفهان دانست و اظهار کرد: برنامه های مختلف با اهداف مشخص در این نمایشگاه طرح ریزی شده که سبب به حرکت در آوردن چرخه سینما می شود. در این رویدادها پایش اولیه توان صنعت سینمای اصفهان انجام می شود و که دو هدف را دنبال می کند. هدف این است که از خروج نیروی انسانی نخبه به خارج از ایران و اصفهان جلوگیری کنیم اگر توان ها به نمایش در آید شاید بسیاری از این سرمایه های ارزشمند انسانی در اصفهان بماند.

روحانی هدف مهم دیگر نمایشگاه را جذب سرمایه معرفی کرد و افزود: ساخت فیلم در اصفهان بسیار ارزانتر از پایتخت تمام می شود و باید این ظرفیت به نمایش در آید. کلان روایت ایران می تواند از اصفهان آغاز شود، سینما می تواند محل بیان این کلان روایت باشد که رسیدن به آن یک سیر گسترده نیاز دارد. این نمایشگاه سبب بستر سازی برای سینما می شود.

وی با بیان این موضوع که سینما اصفهان ظرفیت های بزرگی دارد که به آن توجه نشده است، تاکید کرد: لوکیشن هایی در اصفهان وجود دارد که می تواند در سینما بسیار مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت های سینمای اصفهان هنوز کشف نشده است، نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان می تواند در اصفهان ارزش افزوده ایجاد کرده و سبب توسعه صنعت سینما شود. کنشگران حوزه سینما و علاقمند به سینما می توانند با پیشنهادات و نقدهای خود سبب بهتر برگزار شدن این نمایشگاه شوند.

غلامرضا مهین عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، با ابراز خوش بینی نسبت به آینده صنعت سینما در اصفهان، اظهار کرد: سابقه فعالیت فرهنگی در اصفهان چند صدساله است و جریان فرهنگی مانا از اصفهان آغاز شد.

این هنرمند پیشکسوت اصفهان افزود: فعالیت های فرهنگی که از اصفهان آغاز می شود موجب تاثیر بخشی بزرگی است و این نمایشگاه نیز می تواند این مهم را ممکن کند، خوشبین هستیم که آینده این حرکت فرهنگی در سینما موجب چرخش اقتصادی سینما در اصفهان شود.

سعید محسن صفوی فر، دیگر عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، به ضرورت توجه به اقتصاد سینما اشاره کرد و گفت: اگر اصفهان بتواند رویای جمعی خود را زنده کند آن رویا به ارزش افزوده می رسد،اگر رویای جمعی وجود نداشته باشد پول به تنها نمی تواند عامل پیشرفت باشد . اصفهان پتانسیل دارد تا تجسم رویای جمعی در مورد سینمای ایران باشد.

وی از مهاجرت هنرمندان توانمند اصفهانی سخن گفت و اظهار کرد: مهاجرت هنرمندان اصفهان دردناک است، می خواهیم صدای اصفهان شنیده شود.

این هنرمند در پاسخ به ضرورت برگزاری این نمایشگاه گفت: پژوهش این برنامه در دو مرحله انجام شد، مرحله اول در مرکز پژوهش های شورای اسلامی و مرحله دوم در شورای سیاست گذاری انجام شد. توسعه، سینما و توسعه صنعت سینما در اصفهان مد نظر بود.

سعید امامی دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، نیز از برنامه های اجرایی این نمایشگاه گفت و اظهار کرد: علت برگزاری نمایشگاه صنعت سینما در مجموعه سیتی‌سنتر حمایت خوب این مجموعه از نمایشگاه صنعت سینما بود. حضور بخش خصوصی و حمایت از آن نکته مهمی است که باید مد نظر گرفته شود. مجموعه سیتی‌سنتر به علت دسترسی آسان، امکانات و فضای مناسب بهترین گزینه ای بود که از میان چندین نقطه پیشنهادی انتخاب شد.

وی پیرامون رویدادهای جانبی این نمایشگاه گفت: رویدادهایی شاخص در این نمایشگاه به اجرا در می آیند. پیچینگ که نمونه پیشرفته استارت آپ است از جمله آنهاست. 14 فیلمنامه از مجموع فیلم نامه های ارسال شده پس از داوری به پیچینگ راه پیدا کردند و نویسندگان و تهیه کنندگان این فیلم نامه ها در کارگاه پیچینگ شرکت کرده و در این کارگاه شیوه جذب سرمایه گذار را فرا می گیرند.

دبیر اجرایی این نمایشگاه اظهار کرد: مراکز مهم سینمایی کشور در نمایشگاه حضور دارند، جلسات مختلف برای همفکری با حضور هنرمندان و مراکز مهم سینمایی در طول نمایشگاه تدارک دیده شده است که سبب رویارویی مستقیم بخشهای مختلف به حرکت در آوردن چرخ سینمای شهر می شود.

گفتنی است نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان 30 بهمن ماه در سیتی سنتر افتتاح می شود تا جمعه 3 اسفندماه ادامه دارد. علاقمندان می تواند برای دریافت اطلاعات این نمایشگاه و ثبت نام کارگاه ها به سایت icinex.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار