مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران: پیشگیری، آموزش، بازسازی و بازتوانی ازمهم ترین رسالت های جمعیت هلال احمر است

رباط کریم(پانا) - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در همایش تلاش ماندگار رباط کریم گفت: جمعیت هلال احمر فرای همۀ مرزها، ادیان و مذاهب رفتار می کند.

کد مطلب: ۸۹۴۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران: پیشگیری، آموزش، بازسازی و بازتوانی ازمهم ترین رسالت های جمعیت هلال احمر است

حسین کتابدار، گفت: همه ساله دوستان جمعیت هلال احمر رباط کریم در آئین‌های دهۀ فجر بسیار خوش می درخشند و در محوطۀ میدان آزادی حضور پیدا می کنند که رفتار این عزیزان شایستۀ قدردانی است.

او در ادامه ضمن ابراز تأسف از شهادت مرزبانان غیور جمهوری اسلامی ایران و ناخرسندی از این امر که امروز در دنیایی زندگی می کنیم که یک سازمان اطلاعیه می دهد و یک عملیات تروریستی را بر عهده می گیرد، افزود: این که همۀ رسانه های خارجی به این موضوع می پردازند، قلب همۀ اعضای جمعیت هلال احمر را به درد می آورد و اگر برای ما اتفاقی بیفتد، دوست و دشمن ندارد.

کتابدار، با اشاره به این که اعضای جمعیت هلال احمر در حوادث، هیچ گاه به این موضوع نگاه نمی کنند که این فرد مسلمان است، شیعه ، سنی ، عرب یا امریکایی،هستند ادامه داد: رنگ و جسنیت در هلال احمر اصلاً اهمیتی ندارد چرا که جمعیت هلال احمر فرای همۀ مرزها، ادیان و مذاهب رفتار می کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، با اشاره به این که ولادت حضرت زهرا (ع)و روز زن در اسفندماه نزدیک است و همه باید تلاش کنند تا این مناسبت با شکوه برگزار شود، تصریح کرد: جشن مناسبی در شهر تهران در این روز در تهران برگزار می شود که از کامندان زن و همسران کارکنان دعوت خواهد شد و این برنامه به عنوان یک برنامه کاملاً زنانه در حوزۀ اختیارات بانوان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول، آموزش را بزرگترین و اصلی ترین وظیفۀ جمعیت هلال احمر دانسته و با تأکید بر این مفهوم که در اساسنامۀ جمعیت هلال احمر، بر آموزش تأکیدات بسیار زیادی شده، پیشگیری، آموزش، مقابله، بازسازی و بازتوانی را از مهم ترین رسالت های جمعیت هلال احمر برشمرد.

کتابدار با اشاره به این موضوع که امروز در در کشور حدود 82 میلیون نفر جمعیت سکونت دارند و این موضوع بدان معناست که در هر کیلومتر مربع حدود پنجاه نفر حضور دارند، تأکید کرد: تراکم جمعیت در هر کیلومتر در شهرستان رباط کریم یک هزار و نود نفر زندگی می کنند و این موضوع به معنای تهدید و خطر است و اگر خدا ناکرده اتفاقی بیفتد، این موضوع رسالت ما را بسیار سنگین تر می کند.

اودر بخشی دیگر از سخنان خود، با تأکید بر این امر که جمعیت هلال احمر پیش از ورود به حوزۀ آموزش دادن به عموم مردم می بایست خود از نیروهای آموزش دیده برخوردار باشد و همۀ اعضا، در فراگیری آموزش ها بکوشند، گفت: خود امدادی و بعد از آن دگر امدادی مهم ترین ارکان آموزش امروز است.

کتابدار، زلزله را امری اجتناب ناپذیر دانسته و با اشاره به این موضوع که از میان چهل بلای بزرگ موجود در دنیا، سی و هشت مورد آن در ایران اتفاق افتاده، اظهارکرد: اکثر بلایای موجود در جهان، در ایران اتفاق افتاده و همین امر موجب می شود که ما همواره در آموختن خودامدادی و دیگر امدادی باشیم و آموزش ببینیم.

در بخش دیگری از این برنامه، اعضای کانون غنچه های هلال شوق رویش نیز به اجرای سرود پرداختند و در پایان برنامه نیز از داوطلبان فعال و منتخب حوزه امدادونجات، جوانان و داوطلبان تقدیر بعمل آمد.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار