استاندار کرمانشاه:چهاربانده شدن گردنه پاتاق مطالبه جدی استان است

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه چهاربانده شدن گردنه پاتاق مطالبه را جدی‌ترین مطالبه استان دانست.

کد مطلب: ۸۹۲۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کرمانشاه:چهاربانده شدن گردنه پاتاق مطالبه جدی استان است

هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور وزیر راه و شهرسازی در سالن جلسات گمرک خسروی برگزار شد؛ اظهار داشت: کرمانشاه کانون منطقه غرب کشور محسوب می شود و یک فاصله دوساعته با مراکز استان های ایلام، کردستان، لرستان و همدان دارد و این ویژگی کرمانشاه را به مرکز ارائه خدمات، پزشکی و گردشگری به منطقه کرده است.

وی بیان داشت: تاکنون ۲/۴ میلیارد دلار کالا از مرزهای استان صادرات داشته ایم که تا پایان سال این رقم به ۲/۵ میلیارد تومان می رسد. در صورت توسعه زیرساخت این رقم تا سه و نیم میلیارد تومان قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه مشکلات زیرساختی یکی از‌ مهم ترین موانع توسعه صادرات در کرمانشاه هستند و هر چه زیرساخت ها توسعه یابند وضعیت این حوزه نیز بهبود می یابد، ادامه داد: براساس توافق نامه ای که با رئیس هواپیمایی کشوری امضا کرده ایم قرار است فرودگاه کرمانشاه به بیس پروازی منطقه تبدیل شود.

مقام عالی استان اظهار داشت: گردنه پاتاق سرپل ذهاب در مسیر بزرگراه کربلا واقع شده و به دلیل کم عرض بودن، در طول سال دارای ترافیک زیادی دارد. چهاربانده شدن این گردنه مهم مبادلاتی یکی از مطالبات مهم مدیریت ارشد استان از وزارت راه و شهرسازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار