حفر ۱۱۱ حلقه چاه‎ نفت و گاز در ۱۰ ماه نخست امسال

تهران (پانا) - سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری از حفر۱۱۱ حلقه چاه نفتی و گازی در ۱۰ ماه نخست امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حفر ۱۱۱ حلقه چاه‎ نفت و گاز در ۱۰ ماه نخست امسال

به گزارش وزارت نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد آل‎خمیس در بیان عملکرد این شرکت در بخش عملیات حفاری گفت: متراژ حفر چاه‎های نفت و گاز با کاربست دکل‎های ناوگان این شرکت در ۱۰ ماه امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور به ۱۵۶ هزار و ۴۱۳ متر رسید.

وی گفت: از این تعداد چاه ۵۲ حلقه توسعه‎ای (جدید) و ۵۹ حلقه تعمیری است که ۷۹ حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب به عنوان بزرگ‌ترین کارفرمای این شرکت حفاری و تکمیل شد.

آل‎خمیس همچنین به حفر و تکمیل ۱۴ حلقه چاه در میدان‌های نفتی که توسعه آنها از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت در دست اجرا است، ۶ حلقه در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران، دو حلقه در میدان‌های تحت سرپرستی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و ۱۰ حلقه در قالب پروژه‎ای از جمله در شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت نفت و گاز پارس اشاره کرد.

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری گفت: به منظور اجرای پروژه هشت حلقه چاه اکتشافی در وسعت عملیاتی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، دو دستگاه حفاری سنگین شرکت در دو منطقه خنج در استان فارس و شادگان در استان خوزستان به‌کار گرفته شد که حفاری دو حلقه چاه طبق برنامه زمانبندی دنبال می‎شود و همچنین یک دکل دیگر برای آغاز حفاری شش حلقه چاه اکتشافی در قالب پروژه جدید به‌زودی با انتقال به موقعیت تعریف شده وارد مدار عملیات می‎شود.

وی با اشاره به تلاش‎های کارکنان این شرکت در بخش‎های عملیاتی، فنی و مهندسی و پشتیبانی برای تحقق برنامه‎های تبیین‌شده، افزود: در این مدت حفاری ۱۰ حلقه چاه ۷۹ روز زودتر از برنامه کارفرما به پایان رسید که از نظر اقتصادی ارزش قابل توجهی دارد.

آل‎خمیس با بیان اینکه شرکت ملی حفاری هم‎اکنون ۷۲ حفاری خشکی و دریایی فوق‌سنگین، سنگین و سبک در تملک دارد، اظهار کرد: دکل‎های حفاری این شرکت هم‌اکنون در مناطق عملیاتی استان‎های خوزستان، ایلام، فارس، بوشهر و هرمزگان در حال حفر چاه‎های توسعه‎ای توصیفی - اکتشافی و تعمیری تکمیلی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار