با حضور معاون بهداشت استانخوزستان:

نواختن زنگ پویش ملی مبارزه با سرطان در دبیرستان زهره بنیانیان ناحیه دو اهواز

اهواز (پانا) - زنگ پویش ملی مبارزه با سرطان در دبیرستان زهره بنیانیان ناحیه دو اهواز با حضور دکتر حسینی زاده معاونت بهداشت استان نواخته شد.

کد مطلب: ۸۸۹۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نواختن  زنگ پویش ملی مبارزه با سرطان در دبیرستان زهره بنیانیان ناحیه دو اهواز

حسینی زاده معاون بهداشت استان در این مراسم که به همت واحد سلامت و پیشگیری مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز برگزار شد گفت: سرطان یکی از مهم ترین بیماری های غیر واگیر است که می توان آن را دومین عامل مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته و سومین عامل در کشورهای درحال توسعه عنوان کرد.

سیروس حسین پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت در دهه های اخیر به ویژه در مراقبت و کنترل بیماریهای واگیر، بیماریهای غیر واگیر را مشکل اصلی سلامت کشور در حال حاضر دانست.

حسین پور افزود : ۷۶ درصد علل مرگ و میر در کشور، مربوط به چهار بیماری شامل: بیماریهای قلبی- عروقی- سرطان - دیابت و بیماریهای تنفسی است که اگرسوانح و حوادث را به آن اضافه کنیم، ۹۰ درصد علل مرگ و میر در کشور به بیماریهای غیرواگیر اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد : شعار این پویش "سرطان ، قابل پیشگیری و درمان است" بوده که اهداف اصلی این پویش ، شامل افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن (با تاکید برمشکلات منطقه ای)، اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن ، جلب مشارکت سیاستگذاران و مجریان سلامت (درون و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان با تاکید بر مشکلات منطقه ای دانست.

مدیر آموزش و پرورش خاطر نشان داشت : مدارس در پیشگیری از بیماری ها می توانند نقش بسیار برجسته ای داشته باشند و امروزه همه ما باید به این باور دست یابیم که فرهنگ پیشگیری از بیماری و رعایت بهداشت باید در جامعه به صورت یک فرهنگ عمومی درآید که در همین راستا نقش مدارس بسیار پراهمیت است.

نرگس آذرمهر مسئول سلامت و پیشگیری ناحیه دو اهواز گفت: در هفته مبارزه با سرطان، در مدارس ناحیه بویژه مدارس متوسطه، برنامه ها و نمایشگاه های متعددی برگزار شد که هدف از برپایی این نمایشگاه ها آشنایی دانش آموزان با این پویش و روش های پیشگیری از سرطان بوده است.

گفتنی است گروه‌های هدف این پویش، مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده‌ها، سیاستگذاران و مجریان خارج حوزه سلامت و سیاستگذاران و مجریان حوزه سلامت می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار