مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی: فرآیند بودجه ریزی برای آموزش و پرورش باید در سطح کلان اصلاح شود

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با بیان اینکه تا اقتصاد آموزش و پرورش اصلاح نشود، منابع انسانی نیز سامان نمی یابد؛ گفت: تفکر و فرآیند بودجه ریزی برای آموزش و پرورش باید در سطح کلان اصلاح شود.

کد مطلب: ۸۸۵۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی: فرآیند بودجه ریزی برای آموزش و پرورش باید در سطح کلان اصلاح شود

ابراهیم محمدی در این گردهمایی با اشاره به سالروز شهادت امیرکبیر اظهار کرد: ویژگی ‌های مدیریتی امیرکبیر از جمله تیزهوشی، شجاعت و فساد ناپذیری وی باید به عنوان یک الگو مد نظر مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: استراتژی کلی وزارت آموزش و پرورش، اجرا و استقرار کامل سند تحول بنیادین است که نتیجه آن چرخش از یک نهاد آموزشی صرف به نهادی فرهنگی و اجتماعی مولد است.

محمدی بیان کرد: زیر نظامهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای چرخشهای تحول آفرین هستند و زیر نظام منابع مالی از مهمترین این زیزنظامهاست.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تا اقتصاد آموزش و پرورش اصلاح نشود، منابع انسانی نیز سامان نمی یابد و تفکر بودجه ریزی برای آموزش و پرورش باید در سطح کلان اصلاح شود.

وی ادامه داد: قدرت تجزیه و تحلیل داده ها، ارتباط موثر و قابل نفوذ با بخشهای مختلف و مدیریت منابع و مصارف درآمدی از ویژگی‌های مسئولان بودجه است.

محمدی با بیان اینکه توجه به شرایط اقتصادی کشور در شرایط کنونی نیز باید همواره مورد توجه قرار گیرد؛ گفت: بودجه ریزی عملیاتی مبتنی بر عملکرد حوزه هاست و باید در این مسیر حرکت کنیم. لحاظ شاخصهای عملکردی برای این مهم ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه اثر بخشی بودجه باید سنجیده شود؛ بیان کرد: شفافیت و پاسخگویی سیاست راهبردی آموزش و پرورش استان در سالجاری است که در حوزه بودجه ریزی نیز نمود ویژه ای دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ایده ها و منابع درآمدی در آموزش و پرورش مغفول مانده است که ریشه در افکار مسئولان و جامعه دارد؛ در حالی که استفاده بهینه از فضاهای موجود آموزش و پرورش برای تأمین بخشی از کمبودهای منابع مالی راهگشاست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان نیز در این گردهمایی اظهار داشت: با مساعدت وزارت متبوع، اخیرا ۵میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای سرانه مدارس شبانه روزی استان اختصاص یافت.

این مقام مسئول، اختصاص چهار و نیم میلیارد تومان برای تغذیه سالم دانش آموزان نوار مرزی ستان، اختصاص چهار میلیارد تومان برای جذب حداکثری در دوره پیش دبستانی و جذب و تخصیص کامل اعتبار تعمیر و تجهیز مدارس را از اقدامات امیدبخش در حوزه اعتبارات آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برنامه محور کردن بودجه جزو اولویت های دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش می باشد؛ گفت: امسال تدوین زیر نظام تأمین و تخصیص نظام مالی در وزارت آموزش و پرورش محقق شده است.

صمدی با تاکید بر اینکه از ظرفیتهای قانون بودجه باید بخوبی استفاده کنیم؛ بیان کرد: مطالعه قانون برای مسئولان بودجه ریزی ضروریست.

وی با اذعان به اینکه در شناسایی منابع مالی جدید تاکنون موفق نبوده ایم؛ گفت: استفاده از تبصره ۷۵ هنرستانها برای درآمد زایی یک نمونه کاربردی است که مغفول مانده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان ادامه داد: صرفه جویی در منابع انسانی و بکارگیری بهینه بسیاری از کمبودها را مرتفع می کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آگاه سازی مدیران مدارس در خصوص الگوی مصرف بهینه در مدارس ضروریست.

وی بیان کرد: بسیاری از زیر نظامهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سال آینده عملیاتی خواهد شد و اینها مبنای بودجه ریزی خواهد بود.

گفتنی است در این گردهمایی از رئیس پیشین اداره بودجه اداره کل آموزش و پرورش استان که به درجه بازنشستگی نائل شده است، تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار