روزهای پر چالش برای فریبرز عسگری:

زلزله در تکواندو ایران برای مسابقات جهانی از حذف یعقوبی تا بحران عاشورزاده

سرمربی تیم ملی تکواندو:درباره آینده فرزان عاشورزاده باید با بزرگان مشورت کنم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی تکواندو ایران از حضور نداشتن ابوالفضل یعقوبی در مسابقات جهانی به علت غیبت در انتخابی تیم ملی و پیچیده شدن وضع فرزان عاشورزاده خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۳۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
زلزله در تکواندو ایران برای مسابقات جهانی از حذف یعقوبی تا بحران  عاشورزاده

مسابقات تکواندو آزاد کشوری که حکم انتخابی تیم ملی تکواندو مردان ایران را داشت روزهای پایانی هفته گذشته به میزبانی خانه تکواندو و با حضور 763 تکواندوکار به مدت سه روز در حالی برگزار شد که آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی، سجاد مردانی، علی اشکوریان و محمدعلی خسروی به علت مدال‌آوری در گرندپری تکواندو المپیک جوانان از حضور در این رقابت معاف شده بودند و در بین سایرین مدعیان حضور در تیم ملی تنها ابوالفضل یعقوبی بدون اجازه کادر فنی در رقابت‌ها شرکت نکرد که می‌تواند تبعات سنگینی برای نفر سوم مسابقات جهانی داشته باشد.

علاوه بر غیبت یعقوبی در این رقابت‌ها، مهم‌ترین رخداد و نتیجه‌ای که روی جریان مسابقات تاثیرگذار هم شد، شکست فرزان عاشورزاده، ملقب به سونامی سال‌های 2014 و 2015 تکواندو جهان و تکواندوکاری که امیدواری وجود داشت تا بتواند گوشه‌ای از درخشش هادی ساعی را تکرار کند، در دور دوم انتخابی تیم ملی بود که نشان داد عاشورزاده به سیر نزولی خود پس از المپیک ادامه داده است و روز به روز از تیم ملی بیشتر دور می‌شود.

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره رقابت برگزاری این دوره از رقابت‌ها گفت: این رقابت‌ها به مدت چهار روز برگزار شد تا نفرات برتر هشت وزن به اردوی تیم ملی مردان ایران راه پیدا کنند. رقابت‌های خوبی شاهد بودیم و در برخی اوزان رقابت بین تکواندوکاران بسیار فشرده بود.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص عدم حضور ابوالفضل یعقوبی در این رقابت‌ها گفت: هر بازیکنی که بدون دلیل موجه در این مسابقات حضور نداشته باشد شانس حضور در تیم ملی را از دست داده است. وضعیت یعقوبی هم به همین صورت است، او در این مسابقات حاضر نشد و در مورد غیبتش هم هیچ تماسی با من نداشت تا دلیل آن را به من بگوید بنابراین شانس حضور در رقابت‌های جهانی را از دست داد.

عسگری در مورد احتمال حضور فرزان عاشورزاده در رقابت‌های جهانی به رغم شکست در انتخابی تیم ملی گفت: وضعیت فرزان عاشورزاده خیلی پیچیده است، ما قبل از این مسابقات اعلام کرده بودیم تنها نفرات برتر شانس حضور در تیم ملی برای رقابت‌های جهانی دارند. فرزان در این رقابت‌ها در حالی شکست خورد که در وزن تخصصی خودش به میدان نرفت و در وزن سوم بازی کرد، از طرف دیگر او در مرحله خیلی پایینی از حریفش شکست خورد و همین موضوع کار را برای ما سخت می‌کند.

وی ادامه داد: تکواندوکاری که فرزان از او شکست خورد در مرحله بعد از یک تکواندوکار دیگری شکست خورد و در نهایت برنده این دیدار هم شکست خورد، با توجه به این وضع تصمیم‌گیری در مورد فرزان کمی سخت شده است و باید با دیگر بزرگان تکواندو مشورت کنم تا در مورد او تصمیم بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار