معاون سواد آموزی سیستان و بلوچستان: 300 هزار بیسواد در این استان وجود دارد

زاهدان (پانا) - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد: بر اساس آمار سال 95 حدود 300 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال در این استان بیسواد هستند.

کد مطلب: ۸۸۱۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون سواد آموزی سیستان و بلوچستان: 300 هزار بیسواد در این استان وجود دارد

احمد امیرشاهی اظهار کرد: امسال بیش از 27 هزار نفر بی‌سواد از گروه هدف تحت پوشش قرار گرفته اند که ایرانشهر توانسته زمینه تحصیل 1151 نفر را فراهم کند.

معاون سواد آموزی استان با تاکید بر تلاش‌ همه دستگاه‌های اجرایی در جهت ریشه کن کردن بی سوادی، ابراز داشت: این موفقیت باید با مشارکت سایر دستگاه های دولتی و غیردولتی مستقر در روستاها و با مدیریت بخشداران و دهیاران و شوراهای اسلامی محقق شود.

او با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد تاکید حضرت امام (ره) قرار گرفت، مسئله ی سواد آموزی بود، خاطر نشان کرد: امام(ره)نیز ضرورت این مسئله را بیش از هر کسی احساس میکردند که در هفتمین روز از دی ماه سال 1358 فرمان تشکیل نهضت سواد آموزی را صادر کردند.

فرماندار ویژه ایرانشهر نیز در این جلسه گفت: جامعه وقتی زیبا و توسعه می‌یابد که افراد آنان باسواد باشند.

نبی بخش داودی افزود: هرچند به برکت نظام جمهوری اسلامی اقدامات خوبی در بخش آموزش صورت گرفته اما هنوز بخشی از جامعه ما خواندن و نوشتن نمی‌دانند و این برای ما بسیار سنگین بوده و قطعا باید تلاش‌های بیشتری در راستای رفع این مسئله انجام گیرد.

او نرخ سواد آموزی در ایرانشهر را بیش از 85 درصد ذکر کرد و تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نرخ سواد در ایرانشهر حدود 20 درصد بوده است.

داودی با اشاره به اینکه باید کار‌های فرهنگی بیشتری در سطح استان انجام گیرد، افزود: کار فرهنگ سازی بسیار مهم و نقش علما، معتمدین، دهیاران، شوراهای اسلامی و رسانه‌هادر این راستا انکارناپذیر است.

مدیر آموزش وپرورش ایرانشهر نیز گفت: 323 مربی کار آموزش سواد آموزان را در شهرستان ایرانشهر برعهده دارند .

وی تصریح کرد: تعداد سواد آموزان جذب شده در شهرستان هزار 151 نفر می باشد که 350 نفر در دوره تحکیم ،510 نفر در دوره انتقال در 325 کلاس سواد آموزی سازمان دهی شده‌اند.

در پایان این جلسه از مسئولین اداراتی که بیشترین تلاش را در راستای کاهش بی سوادی در شهرستان داشتند، تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار