32 مدال رنگی سهم ورزشکاران نونهال سیستان و بلوچستان شد

زاهدان (پانا) - ورزشکاران نونهال سیستان و بلوچستان با کسب 9 مدال طلا، چهار نقره و 19 برنز در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور افتخارآفرین شدند.

کد مطلب: ۸۷۷۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
32 مدال رنگی سهم  ورزشکاران نونهال سیستان و بلوچستان شد

ادهم کرد زابلی اظهار کرد: 40 ورزشکار استان بعد از کسب موفقیت در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر 12 تا 15 سال کشور به اردوی تیم ملی دعوت شدند که در تاریخ ورزش این نقطه از ایران اسلامی بی سابقه است.
وی ادامه داد: کاروان هامون تا مکران متشکل از 600 ورزشکار سیستان و بلوچستان همزمان با اواخر آبان و اوایل آذر امسال در نخستین دور رقابت های المپیاد استعدادهای برتر کشور شرکت کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: در این دوره از رقابت ها 241 ورزشکار نونهال پسر و 159 دختر ورزشکار سیستان و بلوچستان به ترتیب در قالب 39 و 29 رشته شرکت کردند.
کرد ابراز داشت: در این دوره از رقابت ها ورزشکاران نونهال استان موفق به کسب 32 مدال شدند که بیشترین این مدال ها در رشته های بوکس با 10 مدال، ووشو چهار مدال و تیراندازی 2 مدال بدست آمد.
وی افزود: همچنین هیات های فوتسال و بوکس در این دوره از المپیاد قهرمانان کشور و هیات های سپک تاکرا، ووشو و کبدی عنوان نایب قهرمان کشور و هیات تیراندازی مقام سوم کشور را از آن خود کردند.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین رشته های ووشو ، سپک تاکرا، بیلیارد، بوکس، پهلوانی و زورخانه ای، کاراته و موی تای در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور صاحب کرسی داوری بودند.
کرد گفت: پسران ورزشکار استان در این رقابت های المپیاد کشوری 25 مدال شامل هشت طلا، چهار نقره و 13 برنز و دختران ورزشکار هفت مدال شامل یک طلا و 6 برنز را تصاحب کردند.
وی تاکید کرد: این موفقیت ها در حالیست که ورزشکاران سیستان و بلوچستان در سال 86 تنها موفق به کسب پنج مدال در مقطع بزرگسالان شدند.
کرد با اشاره به طرح استعدادیابی ورزشی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته طرح استعدادیابی تنها در چهار رشته ورزشی با اعتبار هر هیات 250 میلیون ریال به اجرا درآمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار