ایجاد فضای کتابخانه‌ای در مدارس به رشد علمی دانش آموز کمک می کند

رشت(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه ایجاد فضای کتابخانه‌ای در مدارس به رشد علمی دانش آموز کمک می کند، گفت: غنای علمی و بروز استعدادها به واسطه مطالعه به دست می آید.

کد مطلب: ۸۸۱۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد فضای کتابخانه‌ای در مدارس به رشد علمی دانش آموز کمک می کند

نادر جهان‌آرای در مراسم افتتاح کتابخانه مدرسه شهید صدیقی صومعه سرا با اشاره به اینکه همیشه از گذشته از کتاب به عنوان یار مهربان انسان‌ها نامبرده می شود، اظهارداشت: توجه به حوزه کتاب و ایجاد فضای مناسب برای مطالعه در سطح مدارس سرمایه‌گذاری برای آینده کودکانمان است.

وی با بیان اینکه انسان به جز خواندن کتاب سایر فعالیت‌های خود را در طول روز را می تواند به کمک دیگران انجام دهد، افزود: اگر امروز در علوم مختلف دستاوردهای فردی و جمعی به دست آورده‌ایم به واسطه مطالعه و کتابخوانی به دست آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه دانش آموزان باید این حوزه را تقویت کنند، گفت: ایجاد فضاهای کتابخانه‌ای در مدارس به ویژه با همکاری خود دانش آموزان حرکت بسیار زیبا و مهمی است که باید در سایر مدارس نیز انجام شود.

وی با تأکید برلزوم تقویت این نوع نگاه در میان دانش آموزان، بیان کرد: ایجاد فضای کتابخانه‌ای به حوزه علمی و آموزشی مدارس غنای بیشتری می دهد. رسیدن به جایگاه علمی برای دانش آموزان در سایه مطالعه به دست می آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه مطالعه، زمینه بروز استعدادها و توانمندی دانش آموزان را فراهم می کند، تصریح کرد: ترغیب دانش آموزان به این فعالیت سبب ارتقای جایگاه علمی مدارس و خود آنها می شود.

جهان آرای با اشاره به اینکه یکی از افتخارات مسلمانان در مقایسه با سایر ادیان الهی معجزه پیامبر گرامی یعنی کتاب قرآن است، افزود: در دین اسلام کتاب و مطالعه جایگاه ویژه ای دارد و این نشان دهنده این بوده که مسلمانان از همان ابتدا با کتاب و مطالعه آشنا بوده‌اند.

کتابخانه مدرسه شهید صدیقی با اهدای کتاب توسط دانش اموزان در حیاط این مدرسه بازگشایی و به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار