۵۰ درصد از تحصیل‌کردگان استان خراسان جنوبی را زنان تشکیل می‌دهند

بیرجند(پانا) - مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰ درصد از تحصیلکردگان استان را زنان تشکیل می‌دهند گفت: صندوق‌های خرد زنان زمینه اشتغال خوبی ایجاد کرده اما باید تلاش شود از موازی کاری در راه‌اندازی این صندوق‌ها جلوگیری شود.

کد مطلب: ۸۸۱۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ درصد از تحصیل‌کردگان استان خراسان جنوبی را زنان تشکیل می‌دهند

به گزارش پانا و به نقل از تسنیم ، نفیسه نخعی در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری خراسان جنوبی اظهار داشت: 50 درصد جامعه استان را بانوان تشکیل می‌دهند و یکی از وظایف ما با توجه به افزایش فارغ التحصیلان در بخش بانوان اشتغال آنها است.

او افزود: جمعیت زنان روستایی در استان 378 هزار و 981 نفر است افزود: بیشترین اشتغال بانوان خراسان جنوبی در بخش کشاورزی، صنعتی و خدمات است.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی گفت: 12.5 درصد از اعضای شهر و روستا استان را زنان تشکیل می‌دهند و 52 دهیار زن نیز در استان فعالیت دارند.

نخعی از وجود 236 صندوق خرد زنان در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: امسال 67 نمایشگاه در قالب حمایت از محصولاتی که زنان تولید می‌کنند دایر شده است.

وی بیان کرد: 50 هزار بافنده زن در خراسان جنوبی فعالیت دارند که 86 درصد جمعیت بافندگان استان را تشکیل می‌دهند و یک هزار و 704 نفر از زنان استان در سامانه کارا ثبت نام کرده که 86 نفر در قالب 86 طرح از تسهیلات استفاده کردند.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: عدم آگاهی به حقوق قانونی، کمبود قانون مناسب برای حمایت و بهره‌مندی از زنان روستایی، بهره‌مندی از بهداشت، مسکن، پوشاک و تغذیه از چالش‌های زنان روستایی است.

نخعی با بیان اینکه زنان روستایی کارگر بی‌مزد هستند و هنگامی که همسرانشان فوت کنند دیگر برروی زمین کشاورزی نمی‌توانند فعالیت کنند افزود: سهمیه زنان بیمه شده در بخش صنایع دستی از 500 نفر به 200 نفر کاهش یافته است.

او راه‌اندازی صندوق خرد زنان روستایی را موثر در اشتغال آنها دانست و گفت: باید تلاش شود از موازی کاری دستگاه‌ها در زمینه صندوق خرد زنان روستایی جلوگیری شود.

سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه از 81 هزار نفر جمعیت استان تعداد 40 هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند گفت: تاکنون در حوزه زنان عشایر خراسان جنوبی 46 صندوق خرد زنان شکل گرفته که این صندوق‌ها زمینه اشتغال زیادی را ایجاد کرده است.

حسین پور افزود: 30 صندوق خرد زنان در استان خراسان جنوبی در حال شکل‌گیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار