مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ستاد هماهنگی بسیج دانش آموزی استان خبر داد:

اعزام 11 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جاری

مشهد (پانا) - جلسه ستاد هماهنگی بسیج دانش آموزی استان با حضور فرمانده سپاه امام رضا (ع)، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از معاونین و مسئولین دو نهاد برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۸۱۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اعزام 11 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جاری

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: بسیج دانش آموزی یکی از تشکل هایی است که با آموزش و پرورش همکاری های بسیار خوبی داشته و بار بسیاری از فعالیت های دانش آموزی را در مدارس به دوش می کشد که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه تعلیم و تربیت و بسیج دانش آموزی هرچه قدر بیشتر شود قطعا رسیدن دانش آموزانی در سطح و تراز جمهوری اسلامی ایران برای آموزش و پرورش میسرتر خواهد بود افزود: آموزش و پرورش در راستای اجرای سیاست های سند تحول بنیادین وظایفی از جمله تربیت اخلاقی، عبادی، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان را بر عهده دارد که انجام بسیاری از این تکالیف به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است و با همکاری های فی مابین موفقیت آمیز خواهد بود که نیازمند هم افزایی دستگاه های دولتی و غیردولتی می باشد.

خدابنده بسیج دانش آموزی را یکی از تشکل های دانش آموزی ریشه دار، با برنامه و با ثبات دانست و گفت: حضور بسیار پر رنگ در مناسک و مراسم مختلف از قبیل راهپیمایی ها، برگزاری حلقه های صالحین و همچنین برگزاری اردوهای راهیان نور از جمله فعالیت های بسیار ارزشمندی است که توسط بسیج دانش آموزی انجام می گیرد و به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های زندگی در زمینه تربیت دینی، اجتماعی و سیاسی را در مدرسه آموزش ببینند که امیدوارم این همکاری ها مثل همیشه مستمر و پایدار ادامه یابد.

وی ادامه داد: نگاه فرهنگی به فعالیت های حوزه بسیج و لزوم همگرایی، هم افزایی و تلاش همه جانبه در این حوزه بسیار مهم است و اگر دانش آموزان ما در مدرسه ترببت صحیحی داشته باشند بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه کاهش می یابد و می تواند به پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری برگزاری اردوهای راهیان نور خاطر نشان کرد: دانش آموزان وقتی در محیط دفاع مقدس حاضر می شوند امواج بسیار مثبتی از آن مناطق دریافت می کنند و آنچه که در فیلم های دفاع مقدس می بینند و یا خاطراتی که در این زمینه می شنوند را بطور واقعی درک می کنند که بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: امسال نیز طبق سنوات گذشته 11 هزار دانش آموز را در ماه های بهمن و اسفند به اردوی راهیان نور اعزام خواهیم کرد و البته در صورت یاری و مساعدت سایر دستگاه های ذیربط مانند استانداری، شهرداری، شورای شهر، آستان قدس و ... قطعا این رقم قابل افزایش خواهد بود.

در ادامه جلسه سردار رمضانعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: بسیج دانش آموزی از مهمترین اولویت های ماست و نگاه ما به این تشکل باید اعتقادی و فرهنگی باشد چرا که استکبار فرهنگی قصد دارد فضای ذهنی دانش آموزان را ضد دین و ضد انقلاب تربیت کند اما این انقلاب نمادهایی مثل بسیج را دارد که این نمادها باید در ذهن دانش آموزان تقویت شود.

وی افزود: تشکل بسیج یک تشکل محوری است که با سایر تشکل ها قابل مقایسه نیست چرا که تشکلی با مبانی فکری عمیق و دارای عقبه و اصالت است لذا اگر در مدارس بسیج به عنوان محور و الگو قرار بگیرد و سایر تشکل ها به بسیج متصل شوند قطعا سلامت کاری آن ها تضمین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار