اولین دوره مسابقه رباتیک دانش آموزان در کاشان برگزار شد

کاشان (پانا) - رییس پژوهشسرای غیاث الدین جمشید کاشان از اجرای اولین دوره مسابقه رباتیک دانش آموزان این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۰۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین دوره مسابقه رباتیک دانش آموزان در کاشان برگزار شد

حسن عصار در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: این دوره از مسابقات، با مشارکت 60 تیم دانش آموزی و حضور 120 دانش آموز در پنج رشته رباتهای مسیریاب بدون میکرو و با میکرو، فوتبالیست ، جنگجو با گرایش های سبک و سنگین در دبیرستان مخملبافی برگزار شد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، ایجاد یک رقابت سالم برای دانش آموزان، شناخت استعداد‌ها و هدایت آنها برای شرکت در المپیاد‌ها و مسابقات بین المللی و معرفی آن‌ها به بازار کار جهت توسعه صنعت کشور است.

وی با اشاره به نقش علم رباتیک در جامعه مدرن امروز و نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردا تاکید کرد: با تلفیق این دو مقوله می توان برای پیشبرد اهداف جامعه پویا و بانشاط برنامه ریزی کرد.

رییس پژوهشسرای غیاث الدین جمشید کاشان گفت: شاید در این برهه زمانی انجام این مسابقات مهم و پررنگ به نظر نرسد، ولی در شرایط فعلی می بینیم که بخشی از زندگی همه افراد جامعه علم رباتیک و هوش مصنوعی شده است و در آینده نیز حضور فناوری بیشتر و اساسی تر خواهد بود.

عصار افزد: در رشته لیگ ربات جنگجو سنگین وزن، تیم سه نفری عرفان فخریه، محمدصادق کریمی و امیرحسین نصیری، در رشته ربات فوتبالیست، محمد لیاقتی، در رشته ربات مسیریاب، سهیل سعیدپور، در رشته ربات جنگجوی سبک وزن، محمد جواد نجاتی و در رشته روبات مسیر یاب بدون میکرو، کیمیا اعظمی رتبه اول را به دست آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار