طراحی چسب زخم آنتی باکتریال ضد آب از سوی دانش‌آموز کرمانشاهی

کرمانشاه (پانا) -تارا غنی‌زاده، دانش‌آموز کرمانشاهی با ساخت چسب زخم آنتی باکتریال ضد آب پژوهشگر برتر کشور شناخته شد.

کد مطلب: ۸۸۰۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
طراحی چسب زخم آنتی باکتریال ضد آب از سوی دانش‌آموز کرمانشاهی

مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور در اتاق خبر روابط عمومی از کسب مقام اول دانش‌آموز کرمانشاهی خبر داد و افزود: تارا غنی‌زاده با ساخت چسب زخم آنتی باکتریال ضد آب به عنوان پژوهشگر برتر کشور معرفی شد.

وی عنوان کرد: توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای، مدیون تلاش و زحمات پژوهشگران و محققان آن جامعه است و در آموزش و پرورش، زمینه‌ساز بروز استعداد‌های نهفته‌ دانش‌آموزان و پرورش خلاقیت آن‌ها است.

این مقام ﻣﺴئول آموزش و پرورش بر مهارت‌آموزی دانش‌آموزان ﺗﺄکید کرد و گفت: مدارس ما باید از حافظه‌محوری به سمت تحقیق علمی، پژوهش و مهارت‌آموزی تغییر مسیر دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان خاطر نشان کرد: نسل امروز دانش‌آموز ما، با بهره‌گیری از هوش والای خود و استفاده از معلمان و مربیان تلاشگر، قدم‌هایی نو در راه پیشرفت وضعیت تحقیق و پژوهش بر می‌دارند و با ابزار پژوهش، در رشد و تعالی جامعه‌ی خویش می‌کوشند.

این چسب زخم با بافت منحصر به فرد نانویی خود، برای زخم‌های سطحی ساخته شده و چسبندگی قابل توجهی به سطح پوست دارد. از دیگر خصوصیات این چسپ، سازگاری با طبیعت و آنتی باکتریال بودن آن است.
همایش تقدیر از 28 دانش‌آموز برگزیده‌ فعالیت‌های پژوهشی کشوری، روز شنبه 24 آذر 1397در دبیرستان یاس نبی منطقه 7 تهران، برگزار شد و از دانش‌آموزان برگزیده، از سوی معاونان وزرای آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری، تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار