آیین تجلیل منتخبین کشوری مسابقات فرهنگی و هنری

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: معلم باید گاهی نقش پدر، مادر و یا دوست را برای دانش آموز ایفا کند

تبریز (پانا)- "معلم باید بتواند برای نوجوانان گاهی نقش پدر، گاهی نقش مادر و گاهی نقش دوست را بازی کند"؛ این بهترین جمله ای بود که مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در آیین تجلیل و نکوداشت فعالین و منتخبین کشوری مسابقات فرهنگی و هنری عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۷۹۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: معلم باید گاهی نقش پدر، مادر و یا دوست را برای دانش آموز ایفا کند

جعفر پاشایی در آیین تجلیل و نکوداشت فعالین و منتخبین کشوری مسابقات فرهنگی و هنری و شوراهای دانش آموزی برتر استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این که معاونت پرورشی یکی از بازوان پرتوان دستگاه تعلیم و تربیت است، گفت: "در ادبیات جغرافیایی کشوره ا برخی تنگه و گردنه ها مثل تنگه هرمز وجود راد دارد که به نقاط حساس و استراتژیک معروفند که در هر حوزه ای این پیچ ها و گردنه ها وجود را در که بادی به ان ها نهایت دقت را کرد".

وی ادامه داد: "در حال حاضر مرکز ثقل و توجه دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نسل آینده ساز کشور و نیروی انسانی آینده است و بر ما وظیفه است که به این فرزندان که آینده انقلاب را بیمه می کنند توجه داشته باشیم".

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: "با نفی مشکلات نمی توان راه به جایی برد بلکه باید آن را پذیرفت و برای حل چاره اندیشی و برنامه ریزی کرد".

پاشایی اضافه کرد: "برای تربیت صحیح آیند هسازان کشور که سرمایه ای عظیم در دست ما هستند برنامه های و فعالیت های متعددد و متنوعی وجود دارد که حوزه پرورشی و فرهنگی یکی از این ظرفیت ها است".

وی بیان کرد: "دشمن با برنامه های متنوع و ابزارهای به روز و پیچیده سراغ فرزندان ما می آید و ما باید نسبت به این برنامه ها برنامه داشته باشیم تا بتوانیم بر آن ها غلبه کنیم".

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد:" امروز وظیفه ما دست اندرکاران تعلیم و تربیت در برابر این نوجوانان این است که هرکس در هر جایگاه و مقامی وظیفه خود را بداند و مسئولیت پذیر باشد و بتواند برای نوجوانان گاهی نقش پدر، گاهی نقش مادر و گاهی نقش دوست را بازی کند".

پاشایی با بیان این که" مدرسه" و "دانش آموز" دو محور مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سایر اسناد بالا دستی است، گفت: " تمامی برنامه ریزی ها و بخشنامه ها و دستورالعمل ها اگر به کف مدارس راه نیابند و در مدرسه اجرایی نشوند هرگز نخواهیم توانست به هدف مورد نظر برسیم و لازم است تمامی برنامه های ما در مدرسه و توسط معلمان وبرای دانش آموزان انجام گیرد".

برنامه های پرورشی و فرهنگی به کف مدارس راه یافته است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این آیین بیان کرد: با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران معاونت پرورشی در ادارت و مدارس و برنامه هریزی های صحیح توانسته ایم سال گ ذشته و امسال (سه ماه اول سال) رتبه نخست کشوری در تعداد نفرات ثبت نامی دانش آموزان برای شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری را کسب کنیم واین نشان دهنده این است که برنامه های معاونت پرورشی به کف مدارس راه یافته است ".

طاهر علمی نقش مسابقات فرهنگی و هنری در کشف استعدادهای دانش آموزان را یادآور شد و گفت: "سال گذشته در مرحله آموزشگاهی این رقابت ها 785 هزار دانش آموز شرکت کردند که از این تعداد 55 هزار نفر به مرحله منطقه ای و 11 هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند".

وی افزود: "پس از داوری آثار در استان سه هزار دانش آموز برای شرکت در مرحله استانی دعوت شدند که از این تعداد 400 اثر فرهنگی و هنری دانش آموزان استان به وزارت ارسال شد" .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اضافه کرد: "پس از داوری آثار در وزارت آموزش و پرورش در نهایت 61 اثر هنری دانش آموزان استان به مرحله کشوری دعوت شد که پس از رقابت دانش آموزان سراسر کشور در تابستان امسال، دانش آموزان استان توانستند 28 رتبه اول تا سوم را برای استان کسب کنند".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار