موگرینی: سازوکار مالی تا آخر ۲۰۱۸ اجرایی می‌شود

تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اجرایی شدن سازوکار مالی موسوم به SPV تا آخر سال میلادی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۷۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
موگرینی: سازوکار مالی تا آخر ۲۰۱۸ اجرایی می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه مطبوعاتی پس از نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه در این جلسه درمورد حمایت از برجام اجماع داشتیم، تاکید کرد: بر اساس گزارش های آژانس، ایران به طور کامل بر تعهدات خود پایبند بوده است.

فدریکا موگرینی ادامه داد: به دلیل جوانب امنیتی و عدم اشاعه، در ملاقات با محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی بر اهمیت ادامه پایبندی ایران به تعهدات خود تاکید کردم.

وی افزود: ما همچنین متعهد هستیم که مردم ایران از مزایای برجام بهره‌مند شوند.

موگرینی با بیان اینکه نمی تواند جزئیات را بگوید و اطلاع رسانی در این خصوص بر عهده سه کشور اروپایی است، افزود: وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام در نشست امروز پیشرفت‌های صورت گرفته درباره سازوکار مالی اروپا ارائه داده و ما از اقدامات آن‌ها حمایت کردیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: انتظار دارد این مکانیسم ظرف هفته‌های آینده و پیش از پایان سال جاری میلادی اجرایی شود تا از آن به عنوان راهکاری برای تشویق مراودات اقتصادی با ایران استفاده شود.

او در این رابطه به حمایت ایران از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اشاره کرد و گفت: این نتیجه گفت و گو‌های ما با ایران درباره مسائل منطقه‌ای بوده است و ایران از نفوذش بر حوثی‌ها استفاده کرد تا در مذاکرات صلح یمن در سوئد شرکت کنند.

موگرینی ادامه داد: ما معتقدیم که از طریق اجرای کامل برجام و گفت و گو با ایران قادر هستیم تا سایر مسائلی که برای ما نگران کننده است از جمله موشک‌های بالستیک و بحران سوریه را حل و فصل کنیم.

وی با بیان این مطلب نتیجه گرفت که اجرای برجام، تنها دستور کار روی میز نیست و این توافق زمینه گفت و گو درباره سایر مسائل مختلف را ایجاد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار