در کارگاه عفاف و حجاب عنوان شد:

عفاف از نمادهای باطنی جامعه اسلامی است

ارومیه (پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: عفاف و خودپاسداری از نمادهای باطنی جامعه اسلامی است.

کد مطلب: ۸۷۷۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
عفاف از نمادهای باطنی جامعه اسلامی است

صبح امروز، دوره آموزشی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان با موضوع حجاب و عفاف با رویکرد تحکیم بنیان خانواده در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین «ناصر خدایاری» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست اظهار داشت: از دیدگاه قرآن کریم تنها مومنان رستگارند و خشوع در نماز و عفیف بودن از ویژگی های بارز مومنان برشمرده شده است.

وی افزود: اسلام تاکید دارد که تنها در بستر جغرافیای خانواده مجاز هستیم خودمانی باشیم و عفاف همان خویشتنداری درونی است.

وی با بیان اینکه خودپاسداری نمادهای باطنی جامعه اسلامی است؛ افزود: خانواده هسته اول هر جامعه است و در برای حفظ آن باید خودمان پلیس خودمان باشیم.

حجت السلام خدایاری گفت: در اسلام صرفا پوشش و حجاب هدف نبوده است بلکه هدف صیانت از یک ارزش اخلاقی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: حجاب باید به عفت متصل باشد تا بتواند دوام داشته باشد.

این کارشناس فرهنگی بیان کرد: امروز انسان محوری در غرب حاکم است و خداوند در حد تشریفات و یکشنبه های کلیسا تنزل پیدا کرده است.

حجت السلام خدایاری افزود: در شرایط کنونی مدرنیته دنیا را بلعیده است و دفاع از سنگر عفت بسیار پیچیده شده است؛ جهانی شدن و رسانه امروز در اعماق خانواده ها نفوذ کرده است.

وی اذعان کرد: امروز در دوران مدرنیته باید مبانی جایگاه انسان در اسلام را مطرح کنیم و در برابر سکولاریسم جانشین مناسب که خردگرایی دینی طراحی شود.

وی با اشاره به اینکه ۴ خانواده متعادل، متزلزل، متلاشی و متعالی وجود دارد؛ خاطر نشان کرد: هدف اسلام و قرآن کریم تحقق خانواده متعالی است و باید با توجه به محیط و شرایط کنونی خود راهکاری لازم را ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار