معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

عقلانیت، پشتیبان عفاف و حجاب در دانش آموزان است

تبریز(پانا)- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی توسعه عقلانیت در بین دانش آموزان را تقویت کننده حیا دانست که به تبع آن حجاب و عفاف تقویت می شود.

کد مطلب: ۸۷۴۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
عقلانیت، پشتیبان عفاف و حجاب در دانش آموزان است

طاهر علمی در جلسه صیانت در سالن کنفرانس تالار معلم تبریز رعایت عفاف و حجاب را از ضروریات دین اسلام برشمرد و گفت: آموزش و پرورش خاستگاه اصلی تعلیم و تربیت می باشد و ملاک حجاب ، حیا است ،اگر عقلانیت پشتیبان حجاب نباشد حیا بدست نمی آید .

وی توسعه عقلانیت در بین دانش آموزان را معتدل کننده رفتارهای انسانی دانست و افزود: این امر تقویت کننده حیا است که به تبع آن حجاب و عفاف تقویت می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی استان تاکید کرد: در بحث عفاف و حجاب همسویی تمامی نهادها با آحاد جامعه ضروری است و آموزش ما بایستی منجر به ثبات شخصیت شود.

علمی اظهار داشت: بسیاری از آسیب های انسان از کم توجهی به دستورات الهی است و اقامه نماز می تواند در انسان حیا درونی را تقویت کند.

علمی در ادامه خاطرنشان شد: در سند تحول بنیادین 350 برنامه استخراج شده که 40 مورد مربوط به معاونت فرهنگی و پرورشی است که در همین راستا توجه به ذائقه دانش آموزان در تولید انگیزه و بهبود فرآیند تحصیلی موثر است.

وی در پایان اظهار داشت: حجاب منحصر به فرم خاصی از لباس نیست بلکه فلسفه حجاب حفظ انسانها از گناه می باشد .

برنامه موفق با برنامه ریزی در سنین پایین کودک

فریده حقایی در این جلسه گفت: تمامی برنامه های زمانی موفق خواهد بود که در سنین پایین کودک اجرایی شود و در واقع تشکیل هویت در سنین پایین راحت تر از سنین بالاست.

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه فضاهای مجازی و ماهواره به ایجاد هویت مدرن کودک منجر می شود، آموزش های لازم با در نظرگرفتن اثرات این ها را خواستار شد.

وی عامل بودن مسئولین و آحاد ملت در پدیده حجاب را تاکید کرد و افزود: برنامه های ما زمانی موثر است که گویندگان و مجریان و افراد فعال اجتماعی خود عامل به گفته هاشان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار