برگزاری کارگاه آموزشی نِماد در شهرستان قدس

شهر قدس (پانا) - کارگاه آموزشی نماد(نظام ،مراقبت،اجتماعی ،دانش آموزان)در آموزشگاه هیات امنایی ملاصدرا شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی  نِماد  در شهرستان قدس

نماد به معنای نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان می باشد وهدف کلی این طرح، توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با توجه به پیشگیری رشدمدار و گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه «پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری»، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر با چک‌ لیست‌های منظم و علمی، طراحی و توسعه مداخله‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از اهداف این طرح است.

با توجه به اینکه مدرسه دررشد و پرورش شخصیت کودکان،کانون توجه پیشگیری رشدمدارقرار داردکه ارتقاء آگاهی بخشی در این نوع پیشگیری در سه حیطه خانواده،مدرسه و گروه همسالان حائز اهمیت است چراکه بعد از ورود در این سه حوزه است که کودک به عنوان یک شهروند آماده وارد جامعه می‌شود.

آموزش و پرورش به عنوان محور اجرایی این طرح درنظر گرفته شده است و درطرح نماد که با همکاری و ائتلاف ملی 9 نهاد قوه قضائیه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بهزیستی، «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و بنیاد برکت انجام می‌شود،

هدف این 9 نهاد، توجه سازمان یافته به سرنوشت کودکان و نوجوانان میهن اسلامی‌ است که توانستند به یک توافق جامع برای مشارکت در طرح و استقرار نظام جامع مراقبت از دانش آموزان(نماد) دست یابند.

طاهره صفری سفیر نماد دبستان هیات امنایی ملاصدرا شهرستان قدس مهارت تسهیل گری را در این جلسه آموزش داد ،ویژگی های فرد حرفه ای را عنوان کرد و از اهمیت اجتماع محله ای و مداخله ی اجتماع محور سخن گفت.

/خبرنگار: شایان میدانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار