مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

بهره برداری از مدرسه روستای فندخت شهرستان زیرکوه

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با بهره برداری از دبیرستان تقوا، دانش آموزان دختر روستای فندخت شهرستان زیرکوه از نعمت فضای آموزشی استاندار و مستحکم برخوردار شدند.

کد مطلب: ۸۷۳۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از مدرسه روستای فندخت شهرستان زیرکوه

محمد علی واقعی در آیین افتتاح این آموزشگاه اظهار کرد: دبیرستان تقوا در زمینی به مساحت 3 هزار متر و با زیر بنای 300 متر مربع در 3 کلاس درس احداث شده و 60 دانش آموز دختر روستای فندخت از مزایای آن بهره مند شدند.

وی، با اشاره به هزینه کرد 650 میلیون تومان برای احداث این آموزشگاه، تصریح کرد: آموزشگاه روستای حسن آباد زیرکوه نیز در دست احداث می باشد که در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود مهر ماه 98 به بهره برداری برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کاهش جمعیت دانش آموزی روستاها به واسطه مهاجرت بی رویه و کاهش فضای آموزشی در شهرک های اقماری حاشیه شهرهای بزرگ استان را از مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش خراسان جنوبی برشمرد وبا اشاره به خشکسالی های چندین ساله تصریح کرد: از انجایی که روستاها بیشتر بر پایه کشاورزی و دامداری استوارند و خشکسالی ها خسارات زیادی به کشاورزی و دام پروری استان وارد کرده، اشتغالزایی و احداث کارگاه های زودبازده می تواند تأثیر بسزایی در ماندگاری جمعیت در روستاهای استان داشته باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تربیت صحیح و توانمند سازی دانش آموزان را مهم ترین رسالت خادمین نظام تعلیم و تربیت در استان دانست و ابراز داشت: تسریع در اجرایی کردن سند تحول بنیادین می تواند ما را در نیل به مقصود و نهادینه شدن فرایند آموزش و پرورش نوین بر مبنای فرهنگ ناب اسلامی ایرانی کمک نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار