معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش: نماز تنها وسیله انحصاری و منحصر به فرد رسیدن به قرب الهی است

پانا(یاسوج) ـ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی نماز، اظهار کرد: نماز اثرات مادی و معنوی فراوانی در زندگی ما دارد و تنها وسیله انحصاری و منحصر به فرد رسیدن به قرب الهی است.

کد مطلب: ۸۷۳۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش: نماز تنها وسیله انحصاری و منحصر به فرد رسیدن به قرب الهی است

امروز صبح همایش ملی «نماز، سلامت جسم و جان، سیری در سیره و فرهنگ رضوی» با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و سایر شخصیت‌های مذهبی، علمی و فرهنگی استانی در سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این آیین اظهار کرد:اگر به آیات قرآن مراجعه کنیم به گذاره های متعددی در حوزه نماز و عبادت بر می خوریم، مهم ترین آنها به این اشاره می کنند که نماز و عبادت به فلسفه خلقت گره زده شده است.

علیرضا کاظمی با بیان اینکه قرآن، نماز را مهم ترین ماموریت انبیاء و اوصیا معرفی می کند، افزود: نزدیک به 1000 بار واژه نماز، مشتقات و کلمات مرتبط با آن در قران ذکر شده است.

وی نماز را رمز و راز موفقیت در زندگی مادی و معنوی بیان کرد و گفت:آدمی که متوسل و متمسک به نماز می شود، زندگی آن به بن بست نمی رسد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما همه چیز داریم ولی آرامش نداریم، اظهار کرد: امروز تمام بدبختی های حوزه های مختلف زندگی اجتماعی و فردی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ما به غفلت از نماز برمی گردد.

وی افزود: نماز بدون ولایت هیچ اثری در زندگی فردی و معنوی ما ندارد و نخواهد داشت و ما را به کمالات نمی رساند.

کاظمی تصریح کرد: در تفاسیر مختلف ولایت را به حکومت اسلامی و حاکمیت ولی فقیه به نیابت از ائمه معصومین و نبی مکرم اسلام تعبیر کرده اند.

وی با اشاره به حدیث «الصلاة معراج المؤمن » تصریح کردند: وقتی در زندگی ما انفاق و زکات ساری و جاری نباشد معلوم است که نماز هم در عروج ما هیچ نقشی ندارد.

کاظمی وظیفه آموزش و پرورش را در ترویج نماز از همه بخش ها سنگین تر بیان کرد و گفت: ما در آموزش و پرورش هم و غم خود را صرف اقامه نماز خواهیم کرد و در این راه گامهای مثبت و موثری برخواهیم داشت هر چند که با محدودیت های روبرو هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک جشنواره فرهنگی و هنری گلدسته های سرو که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و یکی از مهم ترین مهارت ها در حوزه توسعه و ترویج اقامه نماز می باشد به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار