خط و نشان صالحی برای غرب در قلب قاره سبز

به تعهدات عمل نکنید همه چیز آشفته می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان روز دوشنبه در بروکسل نسبت عواقب شوم اجرایی نشدن تعهدات برای تأمین منافع اقتصادی ایران از برجام هشدار داد.

کد مطلب: ۸۷۳۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
خط و نشان  صالحی  برای غرب در قلب قاره سبز

به گزارش رویترز، علی اکبر صالحی در حاشیه اجلاس همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای ایران و اروپا به خبرنگاران گفت: « امیدوارم موضع سیاسی اعلامی از سوی اتحادیه اروپا، چین و روسیه عملیاتی شود.»

او افزود: « اگر توافق شکسته شود، موقعیت کاملا تغییر می‌کند و همه چیز آشفته خواهد شد.»

اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام در ماه می به صورت رسمی اعلام کرد که در توافق هسته ای باقی خواهد ماند و تلاش می‌کند که منافع اقتصادی ایران از برجام را تأمین کند.

با فرمان رئیس جمهوری آمریکا از تاریخ 13 آبان تحریم های این کشور علیه ایران که بر اساس برجام لغو شده بود به مرحله اجرا در آمد و آمریکا تهدید کرد که در مرحله جدید ایران را متحمل سخت ترین تحریم ها خواهد کرد.

اتحادیه اروپا با ایران توافق کرد که با ایجاد کانال ویژه مالی موسوم به SPV امکان نقل و انتقال مالی بین ایران با شرکت ها و بانک های اروپایی را فراهم کند و تا شرکت‌های اروپایی بتوانند بدون ترس از تحریم آمریکا با ایران مراوده تجاری داشته باشند. کانال ویژه مالی اروپا برای ایران هنوز اجرایی نشده است و مقام‌های ایرانی هشدار داده‌اند که در صورت عملی نشدن تعهدات اروپا ایران از برجام خارج خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار