چالش‌های خداحافظی کم‌هزینه با 3 رئیس فدراسیون بازنشسته

تهران (پانا) - در بین فدراسیون‌های ورزشی که رئیس بازنشسته در آن حضور داشت، تنها رئیسان فدراسیون‌های فوتبال، والیبال و کاراته از سمت خود استعفا نکردند؛ موضوعی که این روزها آخرین چالش وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک خواهد بود.

کد مطلب: ۸۷۳۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
چالش‌های خداحافظی کم‌هزینه با 3 رئیس فدراسیون بازنشسته

ماجرای جدایی مهدی تاج و احمد ضیایی از فدراسیون‌های فوتبال و والیبال این روزها به یکی از مباحث پرحاشیه‌ در ورزش ایران تبدیل شده است. دو رئیس بازنشسته که بارها در صحبت‌های خود از تمکین به قانون سخن می‌گفتند، در عمل طوری رفتار کردند که عملشان با اجرای قانون فرسنگ‌ها فاصله داشت. از تلاش برای افزایش درصد جانبازی و مذاکره با رئیس مجلس گرفته که گام‌های ناکام داخلی بودند تا رساندن موضوع به فدراسیون‌های جهانی و تهدید به تعلیق از سوی نهادی بین‌المللی مانند فیفا، گوشه‌ای از فعالیت‌ها برای ادامه حضور در صندلی ریاست بود.

البته اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مورد مهدی تاج تاحدودی در مقطع فعلی به نفع او شد. طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، ایثارگرانی که بازنشستگی زودتر از موعد داشتند، می‌توانند برگشت به کار کنند و در سمت خود ابقا شوند، به این ترتیب مهدی تاج در فدراسیون فوتبال ماندگار شد. اما جدی‌ترین موضوع این روزهای پیرامون ساختمان فدراسیون فوتبال در خیابان سئول، احتمال استعفای جمعی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است که البته اهالی فوتبال همچنان بر سر این موضوع پافشاری و اعلام می‌کنند اگر این افراد بازنشسته از سمت خود استعفا دهند فوتبال ایران با خطر تعلیق روبه‌رو خواهد شد. البته انتقادهای تند و تیز قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس، وضعیت را کمی پیچیده کرد چرا که او اعلام کرد که مهدی تاج باید از فدراسیون فوتبال برود و اگر از اجرای این قانون تمکین نکنند فدراسیون فوتبال باید مالیات پرداخت کند و از ردیف بودجه دولتی استفاده نکند و همچنین از امکانات دولت از جمله ورزشگاه آزادی حق استفاده را ندارد؛ موضوعی که قطعاً در آستانه جام ملت‌ها با توجه به نیاز مبرم فدراسیون فوتبال به پول برای برگزاری اردوی آماده‌سازی و حقوق نجومی کارلوس کی‌روش و دستیارانش، می‌تواند برای فوتبال ایران دردسرساز شود.

بعد از مهدی تاج، احمد ضیایی هم در فدراسیون والیبال همین راه را پیش گرفته است، او با شکایت به دیوان عدالت اداری تمام تلاش خود را به کار گرفته که همچنان در فدراسیون والیبال ماندگار شود.

غیر از تاج و ضیایی، محمدصادق فرجی، رئیس فدراسیون کاراته، هم تکلیفش نامشخص است، این رئیس بازنشسته هم گویا به دنبال استفاده از راهکار تاج برای باقی ماندن بر کرسی ریاست است، البته گفته می‌شود که فرجی یک بار از این قانون استفاده کرده است و دیگر نمی‌تواند از آنها بهره بگیرد اما فعلاً تکلیف این رئیس بازنشسته هم مشخص نیست.

رایزنی‌ها در پشت پرده از چه چیزی خبر می‌دهند؟

قبل از اینکه مهدی تاج در سمت خود ابقا شود، جلسه‌ای میان رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان برگزار شدکه کسی از جزییات آن خبر ندارد اما در نهایت به ماندگاری مهدی تاج منجر شد. بعد از آن جلسه حرف و حدیث زیادی مطرح شد اما یک منبع آگاه در این خصوص به پانا گفت: طبق تصمیمی که صالحی امیری و سلطانی‌فر گرفته‌اند، مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال خواهد رفت اما این موضوع به بهمن ماه موکول شده است. با توجه به اینکه جام ملت‌های آسیا پیش‌رو است، اگر رئیس فدراسیون تغییر می‌کرد ممکن بود خطر تعلیق برای فوتبال به وجود بیاید به همین دلیل تصمیم بر این شد که این رئیس بازنشسته در سمت خود ابقا شود تا فوتبال ایران با کمترین هزینه در جام ملت‌ها شرکت کند اما بعد از آن رئیس فدراسیون فوتبال تغییر خواهد کرد.

به هر حال گویا به نظر می‌رسد شرایط ابقای احمد ضیایی به عنوان رییس بازنشسته در فدراسیون والیبال فراهم شده است اما باید به این نکته توجه کنیم که ابقای این دو نفر تا بعد از 15 آذر غیرقانونی خواهد بود و متولیان ورزش کشور هم با علم به این موضوع قصد دارند با کمترین هزینه این دو نفر را از حضور در صندلی ریاست خود جدا کنند، اما باید شرایط و مقدمات آن فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار