تخصیص بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیری و مشارکتی

مشهد(پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز در مشهد مقدس از تخصیص بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیری و مشارکتی در یک سال اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۲۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیری و مشارکتی

مهراله رخشانی مهر با بیان اینکه تعلیم و تربیت از دیرباز در فرهنگ غنی دینی و ملی ما واجد بالاترین جایگاه بوده است گفت: درجهان معاصر هم آموزش و پرورش به عنوان مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی، محور توسعه پایدار تلقی می‌شود و نقشی سترگ در رشد و پیشرفت همه جانبه جوامع دارد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب نیز آینده کشور و دنیای امروز ما را مرهون تلاش آموزش و پرورش دانسته و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را به همکاری با این نهاد اثرگذار دعوت کرده‌اند
وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری کشورمان نیز مدرسه را خانه امید دولت و مردم و آموزش را بنیادی‌ترین بخش توسعه کشور معرفی کرده است و دستیابی به پیشرفت و توسعه و ارتقای سطح فرهنگ دین‌مداری و اخلاق در جامعه را در پرتو تلاش‌های مجدانه معلمان و توسعه مدارس می‌داند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: امروز رویکرد و مطالبه مردم از نظام تعلیم و تربیت، از درخواست آموزش سواد عمومی به برخورداری کودکان و نوجوانان از آموزش‌های با کیفیت تغییریافته است. پاسخگویی به این مطالبه و تربیت نسلی متعهد به ارزش های دینی و ملی، اهل گفت و گو و دارای تفکر انتقادی، سرزنده، با نشاط و برخوردار از آموزش‌های باکیفیت، نیازمند تحول در نظام تعلیم و تربیت، از جمله تحول در فضا و تجهیزات آموزشی است؛ امری که بدون تردید به تنهایی از توان دولت خارج است و نیازمند مشارکت و حضور مردم است.

به گفته رخشانی‌مهر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش وپرورش و تربیت نیروهای متعهد و انقلابی، نقطه کانونی فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌رفت. گذر از نظام آموزشی رژیم پهلوی به نظام جمهوری اسلامی، تنها در سایه ایجاد تحول در طرز فکر و نگرش عوامل انسانی و دستگاه‌های آموزش و پرورش ممکن و عملی شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سال 77 جهاد مقدس مدرسه‌سازی در قالب حضور پربرکت خیرین مدرسه‌ساز، شتاب و سرعت ستودنی و مثال‌زدنی گرفت و حتی گوی سبقت را از دولت ربود. در حالی که بشر امروز پیش از هر زمانی گرفتار هیاهوی جان‌خراش آزمندی، ثروت‌اندوزی، افزون‌طلبی و لذت‌جویی از مادیات شده است، مایه مباهات و افتخار است که خیرین با دل‌های دریایی و دستان سخاوتمند و با کردار و عمل نیک مدرسه‌سازی، انسان‌ها را به اندیشه همزیستی و تلاش برای تحقق آینده‌ای امیدبخش فرا می‌خوانند.
رخشانی‌مهر اظهار کرد: خیران مدرسه‌ساز معماران فرهنگی جامعه هستند و با درک از جایگاه نظام آموزش و پرورش به عنوان هدف و ابزار توسعه، خطر بازماندن از قافله رشد و توسعه را نهیب می‌زنند و براین باور هستند که آینده‌سازان، استعدادها و سرمایه‌های سرشار و امیدآفرین کشورمان نیازمند مراقبت و برخورداری از فضا و تجهیزات مناسب آموزشی هستند.

وی افزود: این جمع آبرودار نزد خداوند، که افتخار و نشان ارزشمند خیر مدرسه‌ساز را برسینه دارند، به عنوان مروجان نیک‌اندیشی به خوبی می‌دانند که در کشورهای پیشرفته توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ضریب ارتباط بالایی با نظام آموزشی دارد. آنها به خوبی می‌دانند، اگر بخواهیم به توسعه همه‌جانبه برسیم، باید از آموزش‌وپرورش باکیفیت برخوردار شویم.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش کشور در پایان سخنان خود تصریح کرد: خوشحالیم که دولت هم قدردان زحمات خالصانه خیران نیکوکار است و در سال گذشته هم‌پای خیرین، تخصیص 100 درصدی و درسال جاری نیز تخصیص 110 درصدی داشته. دولت در یک سال اخیر، بیش از 650 میلیارد تومان اعتباربه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیری و مشارکتی اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار