بزرگترین بستر پژوهش در نظام تعلیم و تربیت فراهم می‌شود

کرمانشاه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست رﺅسای ادارات و کارشناسان داخلی حوزه‌ی معاونت پژوهش، تعیین اهداف در فرآیند برنامه‌ریزی را امری حیاتی دانست و افزود: بزرگترین بستر پژوهش در نظام تعلیم و تربیت فراهم می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۲۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین بستر پژوهش در نظام تعلیم و تربیت فراهم می‌شود

ماشاءالله پروین، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست رﺅسای ادارات و کارشناسان داخلی که در دفتر معاونت این حوزه برگزار شد، گفت: تمام ادارات داخلی حوزه‌ی معاونت پژوهش باید دارای برنامه و راهکار باشند؛ زیرا اولین نکته‌ی مهم و حیاتی در فرآیند برنامه‌ریزی، تعیین اهداف است و این اهداف، عنصر اصلی برنامه‌ریزی بوده و برنامه‌ها برای دستیابی به آن طراحی و سپس اجرا می‌شوند.

این مقام ﻣﺴئول آموزش و پرورش با اشاره به تغییر محتوای کتب درسی در چند سال اخیر، افزود: ارزشیابی و اعتبارسنجی محتوای کتاب‌های تازه ﺗﺄلیف درسی، از مهمترین رسالت‌های گروه بررسی و تحلیل محتوا در آموزش و پرورش است.

وی با توجه به نزدیک‌شدن هفته‌ی پژوهش، با ﺗﺄکید بر اهمیت پژوهش در توسعه، فرهنگ‌سازی و ضرورت گسترش فرهنگ پژوهش، اظهار داشت: بزرگترین بستر پژوهش در نظام تعلیم و تربیت فراهم می‌شود؛ بنابراین ضروری است، برنامه‌ریزی دقیقی در این خصوص صورت گیرد.

ماشاءالله پروین در ادامه تصریح کرد: مهمترین رسالت و سخت‌ترین کاری که در فصل تابستان جاری انجام گرفت، بحث ساماندهی نیروی انسانی بود که باتوجه به اهمیت این مقوله، نیازمند تهیه‌ی بانک اطلاعاتی با شاخص‌های متنوع هستیم تا در موارد نیاز بتوانیم از این اطلاعات جهت سهولت کارها، به نحو احسن استفاده کنیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص اهمیت هوشمندسازی مدارس و توجه جدی در پیگیری آن، اظهار کرد: توسعه‌ی دولت الکترونیک مسأله‌ی روز است و جامعه و به ویژه آموزش و پرورش که با یادگیری و یاددهی سر و کار دارد، تاثیرپذیرترین مقوله در مسأله‌ی فناوری است؛ پس باید با حساسیت بیشتر در این حوزه فعال باشیم و از فرصت‌هایی که به دست می‌آوریم، بهترین بهره را ببریم.

در پایان این نشست، رﺅسای ادارات و گروه‌های طرح و برنامه، فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی، پژوهش و تولید محتوا، هر یک گزارش کاملی را از حوزه‌ی کاری خود ارائه دادند و درباره‌ی کارهای مربوطه، نظرات کارشناسانه‌ای بیان کردند.

در این جلسه مقرر شد، اداره‌ی فناوری اطلاعات، مقدمات لازم برای راه‌اندازی اتوماسیون اداری تحت وب را در اداره کل آموزش و پرورش فراهم نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار