رئیس مرکز بیماری‌های مغز و اعصاب اردبیل:

مرکز تخصصی سکته مغزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس مرکز بیماری‌های مغز و اعصاب اردبیل گفت: بنا به افزایش آمار سکته مغزی از ۷۵۰ مورد در ۶ ماهه گذشته به بیش از یک هزار مورد در مدت مشابه امسال مرکز تخصصی سکته مغزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۱۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مرکز تخصصی سکته مغزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

قاسم فتاح‌زاده در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در 6 ماهه سال 96 آمار ثبت شده در خصوص سکته مغزی در اردبیل 751 مورد بود که این میزان در 8 ماهه امسال به بیش از یک هزار مورد در شهر اردبیل می‌رسد .

وی با اشاره به ارائه خدمات نوین به بیمارانی که دچار سکته مغزی شده‌اند، افزود: خوشبختانه طی یک سال گذشته هزینه درمان این بیماران به حداقل میزان رسیده که در کنار آن این بیماران از خدمات ارزنده‌ای همچون home care نیز بهره‌مند می‌شوند .

رئیس مرکز بیمارستان علوی تصریح کرد: هم‌اکنون زمان ارجاع و اعلام وضعیت اضطراری در خصوص سکته مغزی در اردبیل کاهش یافته به طوری که پرسنل اورژانس به محض اطلاع از وجود بیماری با شرایط حاد سریعا با فعال کردن کد 724 تمام بخش‌های سی‌تی اسکن، آی.سی.یو و سایر بخش‌های درمانی را جهت تداوی بیمار مهیا می‌سازند .

فتاح‌زاده از راه‌اندازی بخش ومرکز تخصصی سکته مغزی در اردبیل خبر داد و گفت: همسوی با خدمات ارزنده به بیماران دچار سکته مغزی مرکز و بخش تخصصی سکته مغزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود .

وی اظهار کرد : باتوجه به آمارهای در دست سکته مغزی بعد از سکته قلبی و تصادفات سومین عامل مرگ و میر در کشور هست که عواملی چون فشارخون، دیابت، افزایش سن و چربی سکته مغزی در بین اقشار مختلف را تشدید می‌کند .

متخصص مغز و اعصاب در اردبیل گفت: در 6 ماهه سال 96 آمار ثبت شده در خصوص سکته مغزی در اردبیل 751 مورد بود که این میزان در 8 ماهه امسال به بیش از یک هزار مورد در شهر اردبیل می‌رسد .

فتاح‌زاده بیان کرد: طی 8 ماهه امسال تعداد بیمارانی که بر اثر سکته مغزی به بیمارستان علوی اردبیل مراجعه کرده و بستری شدند یک هزار و 119 نفر بوده که از این تعداد 34 نفر تحت درمان و تزریق قرار گرفته و متاسفانه 43 نفر نیز فوت کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار