فضیلت کتاب خواندن، باید از دوران کودکی در خانه ها آغاز شود

کاشان ( پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان گفت: کتاب خواندن، فضیلتی است که باید از دوران کودکی در خانه ها آغاز شود تا به صورت فرهنگ رایج در جامعه نهادینه شود.

کد مطلب: ۸۷۰۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
فضیلت کتاب خواندن، باید از دوران کودکی در خانه ها آغاز شود

محمد رضا حکیمیان در آیین آغاز هفته کتاب ایران در کاشان اظهار کرد: به اعتبار تعالیم دینی ، کسی که با مطالعه و اگاهی به آرامش می رسد، هیچ ارامشی را از دست نمی دهد بنابراین باید به ترویج فرهنگ مطالعه همت کنیم.

وی افزود: تشکیل باشگاههای کتابخوانی یکی از برنامه هایی بود که با هدف نهادینه فرهنگ مطالعه در بیش از 70 واحد آموزشی کاشان اجرا شد و طی دو سال گذشته مدارس علی دایی و طالبیان مقدم این شهرستان موفق به کسب رتبه برتر این جشنواره شدند.

وی تصریح کرد: تشکیل باشگاه کتابخوانی مادران ، نذر کتاب و اهدا کتاب به ارزش 100 میلیون ریال از جمله برنامه های آموزش و پرورش کاشان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بود.
آیین آغاز هفته کتاب ایران با نواختن زنگ دانایی در دبستان طالبیان مقدم کاشان نواخته شد. این دبستان برگزیده جام باشگاههای کتابخوانی سال قبل بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: طرح پایتخت کتاب فرصتی برای تقویت و ارتقاء فرهنگ عمومی در زمینه کتابخوانی و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات افراد فعال در صنعت نشر است.

میثم نمکی در گفت‌و‌گو با پانا کاشان در آغاز برنامه‌های هفته کتاب کشور ، اظهار کرد: طرح پایتخت کتاب فرصت و زمینه‌ای برای توجه بیشتر به موضوع کتاب و فرهنگ مطالعه است و تلاش می‌کند موج مثبتی را در جامعه به وجود آورده است.

وی افزود: طرح صبحگاه کتاب که آن نویسندگان به معرفی کتاب در مدارس می‌پردازند؛ جام باشگاه‌های کتابخوانی؛ جشنواره روستاهای دوستدار و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی و مدارس، طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌ها از جمله برنامه های کاشان در سال پایتخت کتاب بوده است.

نمکی گفت: برای توسعه جامعه باید تلاش کنیم که کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی که در فرهنگ ما ریشه پیدا کرده و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار