در سال کاشان پایتخت کتاب ایران

آیین خوشنویسی با طعم کتاب در کاشان برگزار شد

کاشان (پانا) - رییس انجمن خوشنویسان کاشان گفت: هنر در هررشته ای که باشد نماد تجلی کامل روح و جان آدمی است و خط هم نوعی کلام است که اثربخشی آن در خوش نوشتن است

کد مطلب: ۸۵۲۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین خوشنویسی با طعم کتاب  در کاشان  برگزار شد

احمد خوشحساب در گفت و گو با پانا کاشان در آیین خوشنویسی با طعم کتاب اظهار کرد: به کارگیری هنر در مسیر آگاهی بخشی جامعه و تشویق شهروندان به مطالعه و کتابخوانی، زیبایی مضاعف است که باید مورد توجه مردم و مسوولان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: خوش نویسی در تعالیم دینی نیز یک امر مورد تاکید است و زمانی که این هنر به قصد قربت و با هدف خدمت به خلق خدا استفاده شود نوعی از عبادت تلقی می شود.

وی بااشاره به آیین خوشنویسی با طعم کتاب تصریح کرد: زیبایی هنر و کتابخوانی، تلاقی دو زیبایی برای خدمت به فرزندان این کشور و تشویق آنها برای کسب آگاهی و آموزش هنر خوشنویسی است و باید زمینه ای فراهم شود تا فرزندان ما بتوانند بیاموزند و دانش و بینش خود را افزایش بدهند.

خوشحساب تاکید کرد: گفت و گو و خردمندی، مهمترین نیاز انسان برای رسیدن به سعادت و کمال است و هنر زبانی است که همه افراد بشر با هر سطحی از بینش و دانش می‌توانند به برکت آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

کارگاه نگارش یک روزه شعر کتاب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با حضور هنرمندان عضو انجمن خوشنویسان کاشان، آران وبیدگل، نطنز، بادرود و نوش آباد در بوستان کتاب کاشان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار