نشست مشترک رئیس سازمان برنامه و بودجه با فرماندار اسلامشهر

اسلامشهر (پانا)-نشست مشترک فرماندار اسلامشهر با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت پیگیری و رفع مشکلات شهرستان، با حضور نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهردر مجلس شورای اسلامی وشهردار اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۰۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک رئیس سازمان برنامه و بودجه با فرماندار اسلامشهر

در این نشست ، ابتدامسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهربه تشریح مسائل و مشکلات عمده شهرستان پرداخت و اظهارداشت:یکی از درخواست های مهم مردم اسلامشهر اتصال این شهرستان به خط سه متروی تهران است.
وی در ادامه با بیان اینکه ازسال ۸۹ و با تصویب شورای عالی ترافیک، متروی اسلامشهر دربودجه دارای ردیف اختصاصی است،افزود: براساس توافقات صورت گرفته قرار است تا در صورت طی مراحل قانونی و تصویب هیات دولت، شهرداری اسلامشهر به جای شهرداری تهران مجری این طرح معرفی شود.
فرماندار اسلامشهربیان کرد: در صورت موافقت هیات دولت، مذاکراتی با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) صورت گرفته تا این مجموعه بلافاصله احداث تونل متروی اسلامشهر را آغاز کند.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود به روند تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر اشاره کرد وگفت: تکمیل این بیمارستان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت به اسلامشهر بوده و بانک ملت تابحال نسبت به تخصیص وام که در این سفر به تصویب رسید، اقدامی نکرده است.
مرسلپور در ادامه به اهمیت تخصیص اعتبار بیشتر به اجرای کامل طرح فاضلاب شهری اسلامشهر اشاره کرد و افزود: تنها نیم مدول از فاضلاب اسلامشهر راه اندازی شده و برای افزایش یک مدول فاضلاب به اجرای ۲۱۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی در شهر اسلامشهر نیاز است تا از این طریق بخشی از مشکلات زیست محیطی و بوی نامبوع مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) نیز مرتفع گردد.
وی همچنین به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی اسلامشهر اشاره کرد و گفت: ان شاءا... با کمک سازمان برنامه و بودجه ما بتوانیم با خریداری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید رضایتمندی مردم اسلامشهر را در این زمینه جلب کنیم.
فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکهچهار روستای اسلامشهر به احداث فضای آموزشی جدید نیاز دارند، اظهار داشت: در صورت اختصاص اعتبارات لازم جهت احداث این ۴ مدرسه، خیرین مدرسه ساز نیز بخشی از هزینه های مربوطه را تامین خواهند کرد.

سپس محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه در سخنانی گفت: اتصال اسلامشهر به خط سه متروی تهران و معرفی شهرداری اسلامشهر به عنوان مجری این طرح، در نخستین جلسه هیات دولت مطرح می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از مصوبه هیات دولت، سازمان برنامه و بودجه نیز شهرداری اسلامشهر را مجری متروی اسلامشهر قلمداد خواهد کرد و این موضوع در بودجه سال آینده کشور لحاظ خواهد شد.
نوبخت تصریح کرد: تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، اجرای فازهای جدید طرح فاضلاب شهری اسلامشهر و برخی موضوعات مطرح شده توسط فرماندار شهرستان نیز در روند توزیع اعتبارات جدید در اولویت خواهند بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین بر ضرورت تامین اعتبارات لازم برای احداث چهار باب مدرسه جدید در روستاهای اسلامشهر تاکید کرد.

/خبرنگار :ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار