رئیس سازمان امور اجتماعی: «نماد» طرحی فوق‌العاده است، همان ویژگی که رهبری بر آن تاکید داشتند

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور اجتماعی می گوید مقام معظم رهبری همواره تاکید داشتند اقداماتی که در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی محقق می‌شود باید ویژگی فوق‌العاده بودن داشته باشد و آشکارا از وظایف روزمره دستگاه‌ها جدا باشد تا ارزش آن قابل اندازه‌گیری و سنجش است.

کد مطلب: ۸۶۸۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان امور اجتماعی: «نماد» طرحی فوق‌العاده است، همان ویژگی که رهبری بر آن تاکید داشتند

آئین رونمایی طرح توانمندسازی روانی اجتماعی دانش‌آموزان، والدین و کارکنان و نسخه ارتقا یافته سامانه جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) از بعدازظهر امروز در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این همایش وزیر آموزش و پرورش، شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی، مقیمی، استاندار تهران، معاون تربیت‌بدنی و سلامت، معاون پرورشی و فرهنگی، مدیرکل دفتر وزارتی، ‌مدیرکل امور زنان و خانواده و مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز، میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نمکی، معاون اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، زنگانه، معاون پیشگیری از جرم قوه قضاییه، سرهنگ سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رستم‌وندی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی، جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و مدیران طرح نماد از سراسر کشور حضور داشتند.

رئیس سازمان امور اجتماعی نیز در این آئین نماد را یک طرح فوق‌العاده دانست و گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشتند اقداماتی که در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی محقق می‌شود باید ویژگی فوق‌العاده بودن داشته باشد و آشکارا از وظایف روزمره دستگاه‌ها جدا باشد تا ارزش آن قابل اندازه‌گیری و سنجش است.

تقی رستم‌وندی ادامه داد: نماد هم دارای ویژگی فوق‌العاده بودن است که از دو سال گذشته توسط وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود. به اعتقاد من

معاون وزیر کشور طرح نماد را دارای پنج ویژگی مهم دانست و گفت: این طرح می‌تواند یکی از طرح‌های فوق‌العاده و موفق باشد.

او ادامه داد: طرح نماد طرحی راهبردی و بلند مدت و بادوام است همچنین فراگیری و پوشش جمعیتی وسیع طرح نماد از دیگر ویژگی‌های این طرح است که کمتر پروژه‌ای در کشور می‌تواند تمام جامعه دانش آموزی را در برگیرد.

رستم‌وندی گفت: در حال حاضر 14.5 میلیون دانش‌آموز تحت تاثیر این طرح قرار دارد. طرح نماد بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد. پوشش جمعیتی در ابعاد جغرافیایی وسیع این طرح دانش‌آموزان را در اقصا نقاط کشور در بر میگیرد که از دیگر نکات مثبت این طرح است.

رئیس سازمان امور اجتماعی عمق اثربخشی این طرح را از دیگر ویژگی‌های نماد دانست و گفت: این طرح به خوبی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند. همچنین طرح نماد طرحی ترکیبی است که ابعاد پیشگیرانه امدادی و صیانتی در آن دیده می‌شود که هر دستگاهی معمولاً یکی از این حوزه را پوشش می‌دهد اما این طرح و جمعیت ترکیبی و ادغام این هم از راهکارهای موثری برخوردار است که در حوزه ارتقای سلامت اجتماعی به کار میرود.

رستم‌وندی همکاری بین بخشی را از دیگر ویژگی‌های موثر این طرح دانست و گفت: طرح نماد مشارکتی است که برای اولین بار همه دستگاه‌ها در آن دخیل بوده‌اند. بنابراین راهبردی‌بودن، بلندمدت و بادوام بودن، فراگیری، عمق اثربخشی، ترکیبی و ادغامی بودن و نیز همکاری بین بخشی این طرح پنج مولفه طرح نماد است که آن را فوق‌العاده کرده است.

معاون وزیر کشور در پایان با برشمردن تغییرات عمده نظریه‌سازی‌های توسعه در ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته گفت: متاسفانه در کشور ما هنوز توجه به بعد انسانی توسعه مورد توجه قرار نگرفته است یا مغفول مانده است اما این اتفاق امروز و طرح نماد توجه به بعد انسانی است و در واقع نماد طرحی برای توجه به بعد انسانی توسعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار