فعالان محیط زیست پیرانشهر به مبارزه با سرطان بلوط رفتند

ارومیه(پانا)- دوستداران محیط زیست پیرانشهر با مشارکت منابع طبیعی به منظور مبارزه با آفت «لورانتوس» که به سرطان بلوط نیز شهرت دارد، به جنگل های روستای «برده کوره» پیرانشهر رفتند.

کد مطلب: ۸۶۸۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالان محیط زیست پیرانشهر به مبارزه با سرطان بلوط رفتند

رییس اداره منابع طبیعی و جنگل بانی پیرانشهرگفت: در این اقدام یک روزه که با مشارکت جمعی از دوستداران و فعال محیط زیست پیرانشهر، باشگاه کوهنوردی هلگورد این شهرستان و اداره منابع طبیعی انجام شد، درختان دارای این آفت شناسایی و بخش آسیب دیده به صورت فیزیکی از تنه درخت جدا شد و سپس این قسمت ها سوزانده شدند.


علی رمضان پور افزود: این آفت موجب خشکی درختان بلوط می شود و فعلا تنها راه مبارزه با آن حذف فیزیکی بخش آسیب دیده و سوزاندن آن است و این اداره به کمک فعالان محیط زیست شهرستان در راستای مبارزه با این آفت ضمن انجام اقدامات این چنینی اقدام به آموزش شهروندان و اهالی منطقه می کند تا از گسترش این آفت خطرناک جلوگیری شود.


شیوع انگل گیاهی «لورانتوس» در جنگل های بلوط استان و شهرستان پیرانشهر، حیات این درختان پرارزش را به مخاطره انداخته است؛ این انگل با برگ های بلند و چرمی که دارد، آب و مواد غذایی درخت میزبان را جذب می کند و پس از مدتی باعث کج و معوج شدن و در نهایت خشکی درخت می‌شود.


این بیماری به سرطان درختان بلوط نیز مشهور است زیرا بخش آسیب دیده درخت به شکل غده ای سرطانی در می آید و ضمن مصرف آب گیاه موجب خشک شدن درخت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار