مانور فرضی بمباران هوایی در سراسر استان البرز برگزار شد

پانا (البرز) - مانور فرضی بمباران هوایی در مدارس سراسر استان البرز به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۸۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مانور فرضی بمباران هوایی در سراسر استان البرز برگزار شد

ناصر چرخساز مدیرعامل گفت: پدافند غیرعامل به عنوان ساده‌ترین، کم هزینه‌ترین‌ و صلح‌آمیزترین روش‌ دفاع یک ملت در مقابل دشمنان است.

وی افزود: پدافند غیر عامل نوعی دفاع فنی و مدیریتی با مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف و حتی مردم برای کاهش آسیب پذیری، تلفات انسانی، خسارات مالی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمنان تعریف می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز با اشاره به اینکه این مانور با فرض بمباران هوایی در مدارس سطح استان اجرا شد، بیان کرد: روزهای گذشته برای آشنایی دانش‌آموزان با راه‌های مقابله با تهدیدات دشمن و کاهش آسیب در زمان بحران، کارگاه‌های آموزشی پناهگیری و خروج اضطراری، کمک‌های اولیه، اسکان اضطراری و غیره در مدارس باقر العلوم شهرستان فردیس، شاهد شهید نعمتی‌های شهرستان کرج و جابر بن حیان نظرآباد توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر و سایر ارگان‌های خدمت رسان برگزار شد.

چرخساز درباره سناریو مانور بمباران هوایی اظهار کرد: با اعلام وضعیت سفید دانش آموزان به کمک نیروهای امدادی از محل حادثه خارج شدند، سگ‌های زنده یاب (آنست) جستجوی مصدومان را آغاز و نجاتگران به سایر مصدومان فرضی مانور با تریاژ، کمک‌های اولیه، برپایی چادرهای اسکان اضطراری و انتقال به مرکز درمانی خدمات ارائه کردند.

وی تصریح کرد: در این مانور جمعیت هلال‌احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115، نیروی انتظامی، سازمان ایمنی و آتش‌نشانی، فرمانداری، اداره‌های آب، برق و گاز توانمندی‌ و آمادگی خود را برای ارائه خدمات در حوادث به نمایش گذاشتند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار