امام جمعه زنجان در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه ولیعصر ناحیه یک:

همدلی و همزبانی مردم در راهپیمایی 13 آبان موجب سرخوردگی استکبار می شود

زنجان(پانا)-آیت اله خاتمی امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان در مراسم به صدا در آوردن زنگ استکبار ستیزی در دبیرستان دخترانه ولیعصر ناحیه یک گفت: همدلی و همزبانی مردم در راهپیمایی 13 آبان موجب سرخوردگی استکبار می شود.

کد مطلب: ۸۶۷۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
همدلی و همزبانی مردم در راهپیمایی 13 آبان موجب سرخوردگی استکبار می شود

آیت اله خاتمی در مراسم استانی به صدا در آوردن زنگ استکبار ستیزی با اشاره به اینکه "خرسندیم در روزی در جمع دانش‌آموزان هستیم که روز دانش‌آموز نام گرفته است" اظهار کرد: روز 13 آبان، روزی بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است چرا که سه واقعه مهم و ملّی در آن اتفاق افتاده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه روز 13 آبان فریاد نه به ظلم، استکبار و استعمار است؛ اضافه کرد: ایران پیشینه بسیار وسیع و بزرگی دارد و از نظر فرهنگ و مدنیت به 8 هزار سال پیش برمی‌گردد در حالی که اروپا بیش از 2 هزار سال سابقه مدنی و فرهنگی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ ایران اسلامی با وجود افتخارات زیاد، متاسفانه برخی حاکمان ناتوان در دوره‌های زمامداری خود باعث شدند که قسمت هایی از میهن جدا شود؛ عنوان کرد: به عنوان مثال قانون کاپیتولاسیون یک واقعه ننگین در تاریخ ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جزئیات قانون کاپیتولاسیون عنوان کرد: این قانون ایران را کشوری وحشی و عقب مانده می‌دانست و شرایطی را فراهم می‌کرد تا امور کشور به دست مستشاران بیگانه بیفتد.

آیت اله خاتمی با اشاره به اینکه آمریکا پیش از انقلاب خود را مجاز به دخالت در امور کشورمان می‌دانست؛ بیان کرد: اکنون نیز پس از 40 سال از گذشت انقلاب اسلامی همچنان آمریکا با نظام مقدس ایران اسلامی مشکل دارد و در مسیر پیشرفت کشور سنگ‌اندازی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید بدانند استقامت هزینه دارد؛ ادامه داد: باید استقامت کرد چرا که نتیجه استقامت عزت و سربلندی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه همدلی و همزبانی مردم در راهپیمایی 13 آبان موجب سرخوردگی استکبار می شود؛ اضافه کرد: طی هفته‌ای که گذشت راهپیمایی اربعین نیز باعث عزت شیعیان و مسلمانان و خفت استکبار و استعمار شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه آینده از آن دانش‌آموزان است؛ گفت: اگر شما دانش‌آموزان جامعه ای زیبا می‌خواهید باید از همین امروز از کلاس های درس آغاز و جامعه خود را زیبا بسازید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار