در گفت‌وگو با پانا

پوشش بیمه دختران مشروط به تأمین اعتبار

تهران (پانا) - عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی می‌گوید در بودجه سال 97 مبلغ 230 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان خانه‌دار تعیین شد و هدف از بیمه، زنان خانه‌دار هستند و از آنجا که اعتبارات کافی نیست بیمه دختران مجرد مشروط به تأمین بودجه است.

کد مطلب: ۸۶۶۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پوشش بیمه دختران مشروط به تأمین اعتبار

هاجر چنارانی با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار به پانا گفت: در بودجه سال 97 مبلغ 230 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان خانه‌دار تعیین شد اما این رقم با توجه به تعداد بالای زنان برای پوشش بیمه زنان کافی نیست و قطعا نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره بهره‌مندی دختران مجرد از بیمه گفت: هدف از بیمه، زنان خانه‌دار هستند و از آنجا که اعتبارات کافی نیست بیمه دختران مجرد مشروط به تأمین بودجه است و اگر اعتبارات تخصیص یابد پوشش بیمه‌ای دختران بلامانع است.

وی ادامه داد: مشمولان قانون بیمه زنان خانه‌دار شامل زنان 18 تا 50 ساله می‌شود و درباره افراد بالای 50 سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن مورد نظر اضافه می‌شود. با توجه به این موضوع برای بیمه زنان و دختران مشکلی وجود ندارد و تنها مشکلی که وجود دارد تأمین منابع مورد نیاز است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیش از 2.5 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، اگر زنان سرپرست خانوار تحت حمایت جدی قرار نگیرند و از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نشوند با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

چنارانی با بیان اینکه تأمین معیشت از سوی زنانی که سرپرست خانوار هستند بسیار مشکل است، گفت: زنان برای به‌دست آوردن مخارج زندگی بیش از مردان با سختی مواجه هستند و می‌بینیم زنان در این مسیر بیشترین آسیب‌ روحی و روانی را در جامعه می‌بینند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار در آستانه میانسالی قرار دارند یا میانسال هستند، باید از خدمات بیمه‌ای هم بهره‌مند باشند و ضرورت دارد که از این زنان حمایت بیشتری صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار