انفجارمهیب یک برج مسکونی در اسلامشهر

اسلامشهر ( پانا ) - رئیس اداره آتش نشانی اسلامشهر از انفجار گاز در یک برج مسکونی در شهرک واوان اسلامشهر وتخریب 13 واحد مسکونی خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۵۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
انفجارمهیب یک برج مسکونی در اسلامشهر

این حادثه در مجتمع مسکونی شش طبقه سیمرغ شهرک واوان دراسلامشهر با 60 واحد مسکونی رخ دادو دو واحد مسکونی به‌صورت کامل تخریب و به چندین واحد هم‌جوار نیز خسارت‌های سنگینی وارد شد.

خوشبختانه باتوجه به اینکه واحدهای هم‌جوار این منزل مسکونی خالی ازسکنه بوده وبرخی از واحدهایی که ساکنین آن‌ها درمنزل بوده‌اند به‌موقع درمحل امن پناه گرفته بودند،این حادثه خسارات جانی چندانی به همراه نداشت و فقط دو نفر ساکن یک منزل مسکونی دچارمصدومیت شدند.

یوسف منطقی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر، در این رابطه اظهار داشت: مأمورین آتش‌نشانی ایستگاه واوان در اسلامشهرمتوجه صدای مهیب انفجار شدند که بلافاصله به محل وقوع حادثه رسیدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر تأکید کرد: با بررسی‌های اولیه صحنه وقوع حادثه، علت وقوع حادثه نشت گاز شهری و متراکم شدن در منزل مسکونی بوده وبا ایجاد جرقه‌ای، منفجرشده و البته علت قطعی وقوع حادثه توسط کارشناسان آتش‌نشانی در درست بررسی دقیق است.

این مقام مسئول با توجه به فرارسیدن فصل سرما و استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی و بخاری، به شهروندان توصیه کرد: حتماً از ایمن بودن مسیر دودکش‌های هوا و شیلنگ‌های انتقال گاز آن اطمینان حاصل نمایند و در زمان نشت گاز با حفظ خونسردی خود و رعایت نکات ایمنی اقدام به باز کردن پنجره‌ها و راه‌های ورود هوا کنند و از بکار بردن وسایلی الکتریکی خودداری کنند.

در پی وقوع این انفجار، مسعود مرسل پور فرماندار اسلامشهربه همراه مسئول ستاد بحران شهرداری و عوامل نیروی انتظامی و دستگاه‌های ذی‌ربط در محل حادثه حاضر شدند و از نزدیک مسائل را بررسی کردند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری اسلامشهر هم از ایجاد امکانات امدادی برای اسکان ساکنین منازل تخریب‌شده خبر داد و گفت به‌زودی جلسه مدیریت بحران برای ایجاد هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ و عملیاتی خواهد شد.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار