بهره برداری از یک باب مدرسه خیریه ویژه 155 دختر بازمانده از تحصیل

زاهدان(پانا)- با حضور خانم ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و استاندار سیستان و بلوچستان یک مدرسه شش کلاسه در چاه جمال ایرانشهر فعالیت خود را آغاز کرد.

کد مطلب: ۸۶۴۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از یک باب مدرسه خیریه ویژه 155 دختر بازمانده از تحصیل

معصومه ابتکار در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های معاونت امور زنان و خانواده حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل و پیگیری اجرای طرح خودیاری آموزش و پرورش درخصوص تقویت و حمایت از راه اندازی مدارس در مناطق محروم است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تلاش برای رفع مشکلات استان سیستان و بلوچستان در حوزه زنان و خانواده و بازگرداندن ۲۰هزار کودک بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت را از اهداف معاونت در استان سیستان و بلوچستان برشمرد.

وی آموزش را کلیدی برای ورود به دنیای آینده دانست و اظهار داشت: تحصیل علم و دانش یک نیاز ابتدایی است که حق همه شهروندان می باشد و طبق فرموده مقام معظم رهبری این حق حتی برای کسانی که تابعیت کشورهای دیگر را دارند ؛ نیز وجود دارد و این خدمتی است که جمهوری اسلامی ایران برای تمامی فرزندان این منطقه انجام می دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد : آموزش و پرورش باید در کنار درس؛ مهارت های زندگی و شغلی که با فرهنگ بومی ، صنایع دستی و ظرفیت ها و مزیت های محلی هم خوانی داشته باشد؛ برای این دانش آموزان برنامه ریزی شود.
معصومه ابتکار افزود : این فضای آموزشی با 6 کلاس درس در مقطع ابتدایی برای دختران بازمانده از تحصیل در محله چاه جمال در حاشیه شهرایرانشهر راه اندازی شد.

مدیر دفتر موسسه مردم نهاد کنشگران پارس آباد گفت : این مدرسه 6 کلاسه با همکاری نهاد ریاست جمهوری ، موسسه کنشگران پارس آباد و آموزش و پرورش دایر شده است.

خانم موقری افزود : باید همه تلاش کنند تا هیچ ایرانی به خاطر مشکلات مالی از تحصیل باز نماند.

استاندار سیستان وبلوچستان هم دراین مراسم ضمن خیرمقدم وابراز خرسندی ازحضور خانم دکترابتکار دراستان گفت: از آنجایی که آمار کودکان بازمانده از تحصیل بویژه دختران درسطوح مختلف آموزشی در سیستان بلوچستان بالا می باشد همکاری حوزه معاونت زنان وخانواده وهمچنین خیرین برای جذب این کودکان ضروری می باشد.

رییس شورای آموزش وپرورش استان ضمن دعوت از خیرین مدرسه ساز وتشکل های غیردولتی برای ساخت مدارس شبانه روزی واسکان این دانش آموزان گفت: در س، مهارت های زندگی وشغلی که با فرهنگ بومی، صنایع دستی وظرفیت هاومزیت های محلی هم خوانی داشته باشد را برای این دانش اموزان برنامه ریزی کند.

وی اظهار داشت: شهرستان ایرانشهر دارای سابقه فرهنگی عظیمی می باشد وبه لحاظ دارا بودن شخصیت های برجسته مرکز ثقل بلوچستان است.

دانیال محبی افزود: این شهرستان در زمینه علمی دارای ویژگی های خاصی است و با وجود این ظرفیت ها وهمچنین جمعیت روستایی که بیشتر از جمعیت شهری می باشد احداث و گسترش مدارس شبانه روزی برای بازماندگان از تحصیل که مستعد وباهوش نیز هستند اولویت دارد.

وی ادامه داد: توسعه استان نیاز به نیروی انسانی آموزش دیده و با مهارت دارد و مدارس شبانه روزی در این امر بسیار تاثیر گذارمی باشد و موجبات تربیت انسانهای خوب و برجسته را فراهم می کند.

استاندار سیستان و بلوچستان آموزش را کلیدی برای ورود به دنیای آینده دانست.

محبی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم خلا ها و کاستی های موجود نظام آموزشی را مرتفع و با افزایش سطح آگاهی و مهارتهای زندگی فرزندان این مرزوبوم گامهای بلندی در جهت توسعه استان بر داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار