با حضور مسئولین استانی:

بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در استان زنجان برگزار شد

زنجان(پانا)-با حضور مسئولین استانی ، اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان,، و ریاست محترم سازمان دانش آموزی استان زنجان بیست و یکمین دوره ی انتخابات شورای دانش آموزی در دبیرستان مهدیه ناحیه (2) به صورت نمادین برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۴۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در استان زنجان برگزار شد

صفری سرپرست آموزش و پرورش ناحیه (2) در این جلسه گفت:در کشوری که گام به سوی دموکراسی گذاشته انتخابات شورای دانش آموزی امری مبارک است.

وی اهداف شورای دانش آموزی را به دو صورت دوره کوتاه مدت و بلند مدت معرفی کرد. واهداف کوتاه مدت را شامل تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان در مدرسه، تقویت توان مدیریتی آنان و تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان یاد کرد. و اهداف بلند مدت را یادگیری بحث انتخاب صحیح به دانش آموزان بیان کرد.و تاکید کرد انتخاب مسئولیت پذیری در برابر رای است.

سپس محمود عباسی معاون پرورشی استان با ارائه آمار به تشریح اهداف شورای دانش آموزی پرداخت.

محمود عباسی در این برنامه با اشاره به اینکه در بیش از یک هزار و ۷۰۰ مدرسه استان انتخابات همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: این انتخابات از سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم برگزار می‌شود.

محمود عباسی با اشاره به اینکه بسته به تعداد دانش‌آموزان شورای دانش‌آموزی در مدارس متشکل از پنج تا ۹ عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل هستند، بیان کرد: سال گذشته در ۹۷ درصد آموزشگاه‌های واجد شرایط انتخابات برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در انتخابات سال گذشته ۱۳۷ هزار رأی اخذ شده است، بیان کرد: 18 هزار و 418 نفر در سال گذشته در انتخابات شورای دانش‌آموزی شرکت داشتند که 8 هزار نفر به عنوان اعضای شورای مدارس انتخاب شدند.

عباسی با بیان اینکه هر شورایی متشکل از 19 انجمن است، اضافه کرد: 7 هزار انجمن در مدارس سرتاسر استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به بالا بودن کمیت شوراهای دانش‌آموزی در مدارس استان زنجان گفت: باید در زمینه کیفیت این شوراها نیز فعالیت کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه باید به دانش‌آموزان حق انتقاد و ارائه راهکار داده شود، افزود: باید اشتباهات دانش‌آموزان را به آنان گوشزد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار