رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان:

ثبت نام 16 هزار نوآموز در مدارس عادی زنجان قطعی شد

زنجان(پانا)-فاطمه باغبانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: از 18 هزار نوآموزی که به پایگاه‌های سنجش سلامت زنجان مراجعه کرده بودند، ثبت نام 16 هزار نفر در مدارس عادی نواحی و مناطق 14 گانه این استان قطعی شد.

کد مطلب: ۸۶۴۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام 16 هزار نوآموز در مدارس عادی زنجان قطعی شد

فاطمه باغبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در هشت پایگاه ثابت، سیار و تخصصی استان انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان در نواحی 14 گانه آموزش و پرورش استان زنجان در زمینه بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، جسمی - حرکتی، اختلال رفتاری 'اوتیسم' و هوش نوآموزان اجرا شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: سنجش 17 هزار و 992 نوآموز دختر و پسر بدو ورود به دبستان از تیر امسال تا پایان شهریور انجام و تعدادی نیز اقدام به شرکت در این طرح نکرده بودند که طی هفته گذشته انجام شد.
باغبانی یادآوری کرد: حدود سه تا چهار درصد از نوآموزان دختر و پسر در ارزیابی مشکلات بینایی، شنوایی، جسمی - حرکتی، هوش و آمادگی تحصیلی به مراکز و پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شده اند.
وی اظهارکرد: حدود 10 درصد از نوآموزان نیز دارای مشکلات بیان شده بودند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 15 هزار و 819 نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی زیر پوشش طرح ملی سنجش سلامت قرار گرفتند که از این تعداد یکهزار و 776 نفر به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شدند.
405 نوآموز دارای مشکل بینایی، 331 نفر شنوایی، یک هزار و چهار نفر ذهنی، 32 نفر حرکتی و چهار نوآموز نیز مشکل رفتاری داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار