اصلاح ساختارهای جامعه در گرو توجه به آموزش و پرورش است

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تربت جام که روز چهارشنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: اگر به دنبال اصلاح ساختارهای اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم باید آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهیم.

کد مطلب: ۸۶۳۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح ساختارهای جامعه در گرو توجه به آموزش و پرورش است

قاسمعلی خدابنده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تربت جام که روز چهارشنبه در فرمانداری این شهرستان و باحضور مسئولین محلی، نماینده مجلس و تعدادی از مدیران مدارس برگزار شد گفت: اگر به دنبال اصلاح ساختارهای اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم باید آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می گذرد بر همین اساس تمامی بخش ها باید با همکاری و همگامی با این بخش در راستای تربیت نسلی که مهارت های زندگی را در مدرسه آموخته است گام بردارند.

خدابنده توجه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی را از مواردی دانست که باید در در شهرستان هایی مانند تربت جام باید بیش از پیش به آن توجه شود و خاطر نشان کرد :

در حال حاضر حدود 30 درصد مدارس استان از لحاظ استحکام بنا دچار مشکلاتی هستند که تلاش داریم با جذب اعتبارات دولتی و حمایت مجلس و پشتوانه خیرین زمینه و شرایط مناسبی را برای تحصیل دانش آموزان فراهم کنیم.

وی گفت: خوشبختانه امسال با افزایش رقم جذب دانشجومعلمان شاهد کمترشدن مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی در استان بودیم اما باتوجه به این که مشکلات و چالش های ریشه ای در این بخش داشته ایم قطعا تمام مسائل طی یک یا دو سال رفع نخواهد شد.

بهرامپور رییس اداره آموزش و پرورش تربت جام هم در این جلسه با اشاره به این که 48 هزار دانش آموزدر 371 مدرسه این شهرستان مشغول به تحصیل هستند گفت :سه هزار و 70 همکار فرهنگی در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان شهرستان تلاش می کنند.

وی افزود : یکی از چالش های اصلی آموزش و پرورش شهرستان تربت جام کمبود فضاها و تجهیزات است اگرچه در دولت تدبیر و امید بهره برداری از پروژه های آموزشی و پرورشی متعددی را در شهرستان شاهد بودیم اما کماکان 20 درصد مدارس شهرستان نیاز به بازسازی دارند.

بهرامپور گفت : از لحاظ نیروی انسانی به ویژه در بخش معلمان رشته های علوم پایه دچار چالش جدی هستیم و امسال با نظر مساعد مدیرکل آموزش و پرورش استان 27 کلاس خرید خدمات آموزشی به شهرستان اختصاص یافت اما با توجه به غیربومی بودن اکثریت فرهنگیان شاغل در شهرستان، خروجی نیروی انسانی بیش از ورود است و این موضوع برای ما ایجاد مشکل کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار